mailadres als alias overnemen

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
141110

mailadres als alias overnemen

Bericht door 141110 » 21 mar 2011, 19:18

Hallo,

Mijn overleden echtgenoot was voorzitter van een oud-leerlingenbond. Daarvoor was er een mailadres, een alias op zijn skynet adres. Nu wil iemand anders dat adres overnemen, maar volgens mij kan dat niet. Als ik de inloggegevens en paswoorden geef, kan hij toch ook aan de persoonlijke mails. Of ben ik verkeerd?

Het is niet erg praktisch op die manier, dat weet ik ondertussen wel. Nu zou ik een hotmail of gmail of zoiets maken voor een vereniging, maar het is nu zo. Dus hoe lossen we het op?

Bedankt
Eefke

Eric
Contacteer:

Re: mailadres als alias overnemen

Bericht door Eric » 21 mar 2011, 19:43

Kan je die mails die op die alias toekomen niet gewoon 'forwarden' naar een nieuw adres?

141110

Bericht door 141110 » 21 mar 2011, 20:50

Jawel, zo doe ik het nu. Maar dat lijkt me toch niet ideaal om te blijven doen.
Als het niet anders kan, zullen ze een nieuw adres aanmaken, maar het was natuurlijk eenvoudiger om het te behouden en door iemand anders te laten beheren.

Liesiii

Bericht door Liesiii » 21 mar 2011, 21:52

Was wel bij telenet, maar heb, toen ik bij mijn ex wegging, mijn alias daar verwijderd, en achteraf gewoon opnieuw mijn adres in gebruik genomen onder mijn (nieuwe) account. (ik kon mijn oude adres dus gewoon blijven gebruiken ook al had ik ondertussen een nieuwe eigen account)
Misschien kan je dit ook doen bij iemand die over een skynet adres beschikt.

Ofwel zoals Eric voorstelt, een rule maken die alle mails die op het adres van de oud-leerlingenbond toekomen automatisch doorstuurt naar iemand anders. Maar dan blijft het adres wel bij jou staan.
ouders kunnen weten en tegelijk zo hulpeloos zijn

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 22 mar 2011, 04:20

Je kan die alias op het skynet-adres normaal verwijderen. Ik weet niet of het bij Skynet dan mogelijk is om het adres tegelijk vrij te geven, zodat iemand anders met een skynetadres dit kan overnemen. Kan je aan het configuratiescherm van de Skynetaccount? Bij Telenet kan je een alias verwijderen en dadelijk ook vrijgeven zodat iemand anders het kan overnemen. Als je dit niet doet zal de alias ongeveer een 6 maanden geblokkeerd blijven. (bij Telenet toch)

De oud-leerlingenbond kan dan die alias overnemen (als ze ook iemand hebben met Skynet) of een nieuw mailadres voorzien. Een forward zou ik persoonlijk toch niet gebruiken hiervoor.

Nic

Plaats reactie