Visitekaartjes printen?

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Lost

Visitekaartjes printen?

Bericht door Lost » 28 sep 2010, 13:35

Ik moet heel dringend een 50-tal kaartjes printen.
Ik gebruikte hiervoor de visitekaartjes van Micro Application, nr 5056 en de software met de marges etc is te vinden op http://www.printpratic.eu.

De richtlijnen die bij de kaartjes zitten zijn duidelijk, maar geven niet het gewenste resultaat, nml de bovenmarge is in het voorbeeld op de pc perfect en op de kaartjes heeft die bij het afdrukken bijna een cm verschil, waardoor geen enkel kaartje de juiste en complete afbeelding bevat.

Dan geprobeerd met de wizard van Open Office en dit gaf net hetzelfde verkeerde resultaat
Nu na ongeveer 6 blz en een hoop inkt verkwist te hebben, heb ik geen zin meer om verder te zoeken en te prutsen op deze manier :yes:

Heeft iemand een oplossing hiervoor met voorgesneden visitekaartjes? 't enige alternatief waar ik nu aan denk is om ze te printen op stevig papier en uit te knippen. Maar volgens mij moet het toch eenvoudiger kunnen?
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Katia

Re: Visitekaartjes printen?

Bericht door Katia » 28 sep 2010, 13:49

Surf naar : http://www.vistaprint.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kan je 250 gratis vistekaartjes laten maken (en ze zijn mooi), alleen transportkosten te betalen en een week na betaling liggen ze in je bus.

Succes!

Lost

Bericht door Lost » 28 sep 2010, 13:59

Daar heb ik ook aan gedacht, maar van de vijftig zijn er maar max 9 met dezelfde opdruk. Ze verschillen in aantallen tussen drie en negen gelijke opdrukken, als het ware minifotoke's en dat kan niet bij vistaprint.
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.

Aquaman
Teamlid

Bericht door Aquaman » 28 sep 2010, 16:06

Katia schreef:Daar kan je 250 gratis vistekaartjes laten maken ...
Weet wel dat er op de achterkant van deze gratis kaartjes 'reclame' staat van Vistaprint.

Heb je de sjablonen van Word en Publisher al eens bekeken? Die kunnen meestal ook gebruikt worden met voorgeperforeerde bladen.
Veni, Vidi, Velcro...

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 28 sep 2010, 16:09

Katia schreef:Surf naar : http://www.vistaprint.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kan je 250 gratis vistekaartjes laten maken (en ze zijn mooi), alleen transportkosten te betalen en een week na betaling liggen ze in je bus.

Succes!
Ja, en daarna slaan ze je om de oren met spammails tot je je kaartjes verscheurt van koleire ;)

Meestal ligt het probleem bij de printer, die de vooropgezette witmarges niet kan volgen. Hoe oud is de printer? Nieuwere modellen kunnen dat meestal wel zonder problemen.

Nic

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric » 28 sep 2010, 17:16

Cyber schreef:
Ja, en daarna slaan ze je om de oren met spammails tot je je kaartjes verscheurt van koleire ;)
Kan je de spammers niet beter een kaartje sturen. Dan hebben ze nog nut gehad. :whistle:
En stel je voor dat iedereen dat doet. Die gaan nen vies-kijkende-facteur over de vloer krijgen elke morgen... :wink:

Lost

Bericht door Lost » 28 sep 2010, 17:55

Cyber schreef:
Meestal ligt het probleem bij de printer, die de vooropgezette witmarges niet kan volgen. Hoe oud is de printer? Nieuwere modellen kunnen dat meestal wel zonder problemen.

Nic
'T is een HP all-in-one 1215 van toch al enkele jaren oud.
Aquaman schreef:

Heb je de sjablonen van Word en Publisher al eens bekeken? Die kunnen meestal ook gebruikt worden met voorgeperforeerde bladen.
Misschien moet ik die eens proberen te gebruiken.
We're all trapped.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 28 sep 2010, 18:24

Lost schreef:
Cyber schreef:

Nic
'T is een HP all-in-one 1215 van toch al enkele jaren oud.
Mijn vader heeft die ook, of toch eentje uit die serie en die hebben inderdaad dat margeprobleem. Ken je iemand met een only-printing printer waar je eventueel eens kan testen?

Nic

madoc
Contacteer:

Bericht door madoc » 28 sep 2010, 19:20

Je moet een beetje prutsen met de layout van je pagina. Zorgen dat de bovenmarge, zijmarges en ondermarge van je blad niet te groot is (bvb 5mm)
Dan kan je ofwel in word met het sjabloon "visitekaartje" werken, ofwel kan je die zelf instellen door een tabel te maken in word of OpenOffice.
Je voert een tabel in, dan geef je de juiste maten van de kaartjes. Bijvoorbeeld, je kaartjes zijn 80x50, en je hebt een tussenrand van 10mm tussen de kaartjes.
Je meet eerst de zijranden af van je blad met kaartjes, die stel je in je programma in als de marges (beeld, marges instellen). Dan in ons voorbeeld stel je een tabel in met drie kolommen, je maakt de eerste en derde kolom 80mm, de middelste (het stukje "afvalpapier" tussen de kaartjes), meet je af op je kaartjesblad, en dan geef je die maat op als breedte.
heb een engelse OOffice... hierbij heb je bij FORMAT >PAGE de mogelijkheid om de marges van je blad in te stellen. Dan zou ik verder gaan met het invoeren van een tabel zoals boven beschreven.

Madoc
Als voor je kijken je bang maakt,
als achter je kijken je triest maakt,
kijk dan naast je,
Daar sta ik.

Plaats reactie