Tip voor mensen die zo al eens e-mailgrapjes doorsturen!

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
080430

Tip voor mensen die zo al eens e-mailgrapjes doorsturen!

Bericht door 080430 » 22 nov 2004, 19:45

Regelmatig krijg ik van vrienden grapjes doorgestuurd, in deze mail is dikwijls een hele lijst e-mailadressen vermeld van mensen die ik niet ken. Tegelijk wordt ook mijn eigen mailadres naar die mensen doorgestuurd. Op deze manier werken we zelf spam en ongewenste mailberichten in de hand.

Een mogelijke tip en/of oplossing hiervoor:

Stuur de mail naar jezelf en zet alle bestemmingsadressen in BCC, op deze manier ziet niemand naar wie de mail zoal gestuurd wordt en
worden er ook niet onnodig persoonlijke mailadressen rondgestrooid. Als je dan ook nog even alle mogelijke mailadressen in het bericht zelf verwijdert, is den deze vree content ;)

Pas op, ik wil hiermee niet zeggen dat ik het niet leuk vind om e-mailgrapjes te ontvangen hé! :D

Dank u voor u wwwwwwwwwwaaaaaaaaandacht :)

Nic
Laatst gewijzigd door 080430 op 02 aug 2005, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Isa
Contacteer:

Re: Tip voor mensen die zo al eens e-mailgrapjes doorsturen!

Bericht door Isa » 22 nov 2004, 19:50

Cyber schreef: Dank u voor uwwwwwwwwwwaaaaaaaaandacht :)

Nic
:lol:
Zon ... als ik naar je kijk word ik soms verblind
Maan ... het is jou die ik bemin. Isa.
---------------------------
Bieke, je kinderen aanvaarden zoals ze zijn is niet makkelijk.
Meter, maar je ouders aanvaarden zoals ze zijn is is ook niet makkelijk!

putje67
Contacteer:

Bericht door putje67 » 22 nov 2004, 19:56

Goed dat je dat ook nog eens herhaalt Cyber..
Zelf heb ik dat ook al tientallen keren

mensen hiervan proberen te overtuigen.. maar velen beseffen niet dat ze zo (ongewild) zelf meehelpen aan de toevloed van spam-mails..

dus iedereen

goed luisteren nr de wijze woorden van nonkel Cieber hé

grtz
Putteke
Geniet van het leven. Het is immers géén repetitie.

080430

Bericht door 080430 » 02 aug 2005, 22:15

Toch nog eens even naar boven halen.......want ik heb er geen boodschap aan dat MSN Messenger vanaf 1 augustus betalend zal worden als ik een ontvangen mail niet naar 8 mensen doorstuur.......... en nog steeds trappen mensen hierin :-( en sturen ze die mailtjes door met honderden e-mailadressen in het originele bericht en mijn e-mailadres zichtbaar voor enkel tientallen bestemmelingen.

Pfffff, ik vind dat niet tof....

Nic

081119

Bericht door 081119 » 02 aug 2005, 23:36

ik zal deze tip eens doorgeven aan mijn nicht, die stuurt mij soms zeven "grapjes" per dag, ik doe ze al niet meer open. ik ken ondertussen heel haar adresboek vanbuiten :wink:

Marge

Bericht door Marge » 03 aug 2005, 08:55

Als je zo'n mail naar jezelf stuurt (met de rest in BCC), dan blijft je eigen adres toch wel verder rondgaan?

121003

Bericht door 121003 » 03 aug 2005, 09:08

Marge schreef:Als je zo'n mail naar jezelf stuurt (met de rest in BCC), dan blijft je eigen adres toch wel verder rondgaan?
Niet versturen dan :)

Of een email adres gebruiken dat je als 'spambak' gebruikt.

080501

Bericht door 080501 » 03 aug 2005, 09:12

Grapjes krijgen is leuk en nog veel leuker als er geen superlange lijst bijstaat van email addressen.

Maar ik krijg het stevig op mijn heupen van die kettingbrieven. Een vriendin van me gelooft steevast alles wat ze ziet en krijgt en stuurt het dan door. Hoeveel ik haar ook vertel dat het kettingbrieven zijn.

Gisteren nog een meisje dat in thailand vastzat, of een operatie aan een foetus van 20 weken en die de hand van de chirurg greep. Dit is gewoonweg niet mogelijk en toch wordt dit doorgestuurd.

Het enige gevolg is dat bijna alle mailtjes van die mensen ga deleten zonder te openen.

080430

Bericht door 080430 » 11 okt 2005, 10:27

Ik wil deze toch nog eens naar boven halen want de laatste dagen is het weer erg. Ik zie weer mailtjes passeren met een heleboel e-mailadressen van andere mensen en ik zie dat mijn mailadres ook naar al die mensen gestuurd wordt :(

Ik zie da nie geire! :cry: :lol:

Nic

Anne Marie

Bericht door Anne Marie » 14 mei 2009, 11:45

hetzelfde geldt voor ketting-smsen:de laatste beloofde je 1000 gratis smsen en 120 gratis beltijd wanneer je het bericht naar 6 vrienden stuurde.het bericht was vermomd als zijnde van Base.

Plaats reactie