problemen met windows 10

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
kaat1

problemen met windows 10

Bericht door kaat1 » 17 feb 2016, 15:58

ik vroeg me af, of er nog mensen zijn hier die zoveel problemen hebben met de windows 10..
ik erger me rot hieraan..
een paar dagen terug een zware update gehad, en nu kan ik plots noch men printer noch men geheugenkaarten lezen :doh: :doh: :doh: :evil:
de app die ik al eens installeerde blijkt verdwenen, alhoewel er duidelijk stond dat de apps wel op een andere volgorde gingen komen maar niets veranderde
amai mijn voeten,echt frustratie hier alom :evil:

Isa412

Re: problemen met windows 10

Bericht door Isa412 » 17 feb 2016, 17:56

ik las veel negatieve reacties erop en ik laat hem wijselijk aan mij voorbij gaan ;) kan je dus helaas niet helpen

kaat1

Bericht door kaat1 » 18 feb 2016, 15:56

blijkbaar kan je gewoon geen geheugenkaarten meer lezen ermee.. beslist door windows... zelf, las ik ergens op een forum.. gelukkig is dat bij de jongste haar notebook nog niet het geval, en kunnen we zo onze plan trekken, maar wat een tijdsverspilling zeg! zeg wel wijselijk laten voorbij gaan, ik wou dat ik dat ook gedaan had :wink:

Werner
Teamlid

Bericht door Werner » 19 feb 2016, 07:27

kaat1 schreef:blijkbaar kan je gewoon geen geheugenkaarten meer lezen ermee.. beslist door windows... zelf, las ik ergens op een forum.
Hun technische uitleg zal wel anders klinken, maar eigenlijk is het een slinkse manier van Microsoft om mensen naar hun cloudproducten te dwingen.
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)

kaat1

Bericht door kaat1 » 19 feb 2016, 08:01

Werner schreef:
kaat1 schreef:blijkbaar kan je gewoon geen geheugenkaarten meer lezen ermee.. beslist door windows... zelf, las ik ergens op een forum.
Hun technische uitleg zal wel anders klinken, maar eigenlijk is het een slinkse manier van Microsoft om mensen naar hun cloudproducten te dwingen.
ik weet het wel eigenlijk schandalig allemaal, hoe ze via via ons proberen vast te zetten....en zoveel mogelijk van ons los te krijgen zo..privacy nul vrees ik... :?

Sanne

Bericht door Sanne » 20 feb 2016, 21:28

...
Laatst gewijzigd door Sanne op 31 mar 2017, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

kaat1

Bericht door kaat1 » 21 feb 2016, 10:50

Chana schreef:Wellicht een domme opmerking... toch maar eens laten vallen :-)
Kan je met een systeemherstel deze update nog ongedaan maken Kaat?
helemaal geen domme opmerking hoor, maar nee jammer genoeg wachtte ik net iets te lang, binnen een korte periode na de installatie, kon dat wel, maar toen ging alles vlot, het probleem is dat men zoveel dingen veranderd he, en je pas achter minpunten komt, door het gebruik.. :think: op langere termijn dus, een bron van ergernis is het in ieder geval echt wel :yes:

Sanne

Bericht door Sanne » 21 feb 2016, 11:38

...
Laatst gewijzigd door Sanne op 01 apr 2017, 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Bieke
Teamlid

Bericht door Bieke » 21 feb 2016, 18:49

kaat1 schreef:blijkbaar kan je gewoon geen geheugenkaarten meer lezen ermee.. beslist door windows... zelf, las ik ergens op een forum.. gelukkig is dat bij de jongste haar notebook nog niet het geval, en kunnen we zo onze plan trekken, maar wat een tijdsverspilling zeg! zeg wel wijselijk laten voorbij gaan, ik wou dat ik dat ook gedaan had :wink:
Je bedoelt dat je met een ingebouwde cardreader geen geheugenkaartjes meer kan lezen? Geen idee of het een bewuste actie van Microsoft is, maar je kan dan toch nog altijd met een externe cardreader aan de slag?
Of als het om foto's van je fototoestel gaat, het fototoestel aansluiten op een usb-poort.

Carooke

Bericht door Carooke » 21 feb 2016, 19:45

Bieke schreef:
kaat1 schreef:blijkbaar kan je gewoon geen geheugenkaarten meer lezen ermee.. beslist door windows... zelf, las ik ergens op een forum.. gelukkig is dat bij de jongste haar notebook nog niet het geval, en kunnen we zo onze plan trekken, maar wat een tijdsverspilling zeg! zeg wel wijselijk laten voorbij gaan, ik wou dat ik dat ook gedaan had :wink:
Je bedoelt dat je met een ingebouwde cardreader geen geheugenkaartjes meer kan lezen? Geen idee of het een bewuste actie van Microsoft is, maar je kan dan toch nog altijd met een externe cardreader aan de slag?
Of als het om foto's van je fototoestel gaat, het fototoestel aansluiten op een usb-poort.
Klinkt voornamelijk als een driver probleem. Zou even zoeken naar de nieuwste driver van de kaartlezer en dat zou het best wel eens kunnen oplossen. Was in ieder geval zo bij mijn usb probleem na de grote W10 update.
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

kaat1

Bericht door kaat1 » 22 feb 2016, 07:27

Bieke schreef:
dat heb ik ondertussen ook gevonden want ergens tussen de verhuis was dat kabeltje... :lol: :wink: dank je wel voor jullie antwoordjes..

kaat1

Bericht door kaat1 » 22 feb 2016, 07:29

Chana schreef:
kaat1 schreef:
Chana schreef:Wellicht een domme opmerking... toch maar eens laten vallen :-)
Kan je met een systeemherstel deze update nog ongedaan maken Kaat?
helemaal geen domme opmerking hoor, maar nee jammer genoeg wachtte ik net iets te lang, binnen een korte periode na de installatie, kon dat wel, maar toen ging alles vlot, het probleem is dat men zoveel dingen veranderd he, en je pas achter minpunten komt, door het gebruik.. :think: op langere termijn dus, een bron van ergernis is het in ieder geval echt wel :yes:

Jammer :-(
Is het de gratis update die ze je om de oren slingeren al weken lang?
:yes: dus

kaat1

Bericht door kaat1 » 22 feb 2016, 07:35

Carooke schreef:
Bieke schreef:
Klinkt voornamelijk als een driver probleem. Zou even zoeken naar de nieuwste driver van de kaartlezer en dat zou het best wel eens kunnen oplossen. Was in ieder geval zo bij mijn usb probleem na de grote W10 update.
wel ik loste het anders op, maar t is dat niet alleen hoor was het maar waar, ik erger me er blauw aan.. muziek beluisteren vergeet het, telkens het bericht er is een kabel aan of afgesloten om de zoveel seconden, dus ergens herkent die ofwel men boxen niet meer, of flipt het ding helemaal, de ene moment gaat men takenblad van windows perfect, de volgende weer niet :roll: nu mijn pc is geen jong beestje meer, maar t werkte wel allemaal met de vorige versie..
en dan men printer, die was plots ook zoek... gelukkig weet ik die ondertussen ook te vinden lol, maar zeer omslachtig want een app kan ik niet meer installeren hiervoor zo blijkt, wordt niet herkend, of niet aangesloten volgens wat ik lees, enfin, allemaal dingen waar je geen tijd voor hebt dus, als je een snel... :doh: :doh:
snel.. vergeet het maar.. een zoektocht is het .. :roll: :roll: maar bon, t zal ook wel wennen zeker, het moet wel

Rosa

Bericht door Rosa » 29 mei 2016, 07:32

Ik wil geen windows 10 op mijn oude PC (2010) !
Ik krijg ineens de melding Windows 10 ugrade is gereserveerd. Wanneer wilt u upgraden ? 'Niet' is geen mogelijkheid. Ik kan alleen vandaag een uur ingeven met de waarschuwing dat dit dan niet meer gewijzigd kan worden enz ...

Na veel zoeken heb ik hier ergens mijn reservering kunnen annuleren (rechts klikken op icoontje in de startbalk van windows 7/eerst : reserveer uw gratis update/ dan opnieuw : upgrade status controleren/reservering annuleren). Ik hoop dat dit nu werkt, want systeemherstel was geen 'avance'.

Op het werk hoorde ik ook van iemand die ongevraagd geupdated was.

iemand tips om Windows 10 tegen te houden ?
Doe wel en zie niet om.

Sanne

Bericht door Sanne » 29 mei 2016, 14:04

...
Laatst gewijzigd door Sanne op 31 mar 2017, 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter

Bericht door Peter » 30 mei 2016, 08:57

De enige optie die ik vind door rechts op de taakbalk te klikken is de meldingen uitzetten, voor de rest installeert Windows 10 automatisch. Het enige wat ik daar aan kan doen is de installatie onderbreken maar het boeltje start gewoon terug op. :?
Iemand ondertussen al enig idee hoe ik dat definitief kan uitschakelen?
Wat een kind niet ontvangt kan het later zelden geven.

Sanne

Bericht door Sanne » 30 mei 2016, 10:25

...
Laatst gewijzigd door Sanne op 31 mar 2017, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Peter

Bericht door Peter » 30 mei 2016, 11:54

Chana schreef:Ik doe hetzelfde Peter, helaas geen definitieve oplossing en je moet het ook op dat moment zien gebeuren...
Windows 10 lijkt wel op een virus :shock:
Ik heb den indruk en nu snap ik mijn zoon zijn gevloek pas, ik dacht dat hij aan 't overdrijven was :?

kaat1

Bericht door kaat1 » 30 mei 2016, 12:02

Peter schreef:
Chana schreef:Ik doe hetzelfde Peter, helaas geen definitieve oplossing en je moet het ook op dat moment zien gebeuren...
Windows 10 lijkt wel op een virus :shock:
Ik heb den indruk en nu snap ik mijn zoon zijn gevloek pas, ik dacht dat hij aan 't overdrijven was :?
hier dus ook van het zelfde, op de laptop; niks tegen te houden dus :(

Peter

Bericht door Peter » 30 mei 2016, 14:03

Ik heb ondertussen deze webpagina gevonden.
Van de oudjes moet je het hebben!
:wink:

Plaats reactie