aankoop laptop

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Elly

aankoop laptop

Bericht door Elly » 06 sep 2014, 20:45

Mijn dochter van 19 is op zoek naar een laptop.
Niet te groot (13''?) of te zwaar, want hij moet mee op de bus naar school.
Hij zou lang op de batterij moeten werken (op school zijn er amper stopcontacten).
Hij moet dienen om huiswerk op te maken en gewoon computergebruik (dus geen spelletjes of muziek downloaden).
Sd-kaartlezer zou handig zijn.

Ze heeft raad gevraagd aan enkele neven en die raden enkel Apple aan. Nu vind ik dat zelf dure toestellen voor wat het maar moet dienen.
Mijn zoon, die er ook wel wat in thuis is, is dan weer helemaal tegen Apple, maar heeft momenteel niet echt tijd om dit voor zijn zus uit te vlooien.

Iemand van jullie een tip wat ze best koopt?

Alvast bedankt!
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

miriam

Re: aankoop laptop

Bericht door miriam » 07 sep 2014, 00:07

he elly ik zit in t zelfde schuitje

is het ook ene voor op de hoge school?

hier is het ene van hp geworden met extra verzekering
ik dacht ne 15

de zoon had alles uit gepluisd voor ons en met die gegevens zijn we naar de winkel getrokken (mediamarkt)

kostprijs ,verzekering en antivirus toch 1000 euro

De zoon raadde ook een hoesje aan ,en geen tas ,zodat het niet zichtbaar was dat je een pc bij heb ,en perfect in je rugzak kan
ook ziek zijn ga ik overwinnen.

Elly

Bericht door Elly » 07 sep 2014, 07:51

miriam schreef: (mediamarkt)

kostprijs ,verzekering en antivirus toch 1000 euro
Oei, ik schrik hier toch wel van de prijs (en al zeker voor mediamarkt), dan kan ze de apple, waar de neven zo wild van zijn, ook wel kopen.
Ik dacht dat we voor een toestel zonder toeters en bellen toch wel een stuk minder zouden uitkomen.
Mijn zoon kocht er vorig jaar 1 voor 700,- en die kan eigenlijk al meer dan dochter nodig heeft, dus ik hoopte op maximum dezelfde prijs of zelfs ietsje lagere prijs.

En is 15'' niet nog redelijk groot? Die van zoon is 15'' en die krijgt dochter toch niet met gemak in haar boekentas.
De zoon raadde ook een hoesje aan ,en geen tas ,zodat het niet zichtbaar was dat je een pc bij heb ,en perfect in je rugzak kan
Dit is een goeie tip.
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

Peter

Bericht door Peter » 07 sep 2014, 08:31

Elly schreef:Oei, ik schrik hier toch wel van de prijs (en al zeker voor mediamarkt).
Let wel op met die keten want een kennis van mij heeft haar laptop daar meer dan een maand geleden binnen gebracht met een garantie aanvraag.
Het is nog niet opgelost en vragen aan de telefoon worden simpelweg afgewimpeld.

Ik heb hier momenteel een folder liggen van Eurosys met promoties voor dit weekend.
Daar zie ik een laptopbundel instaan voor €449,99 die komt van €791,95.
Een 15,6" scherm, Intel Quad Core, 8GB RAM en 1TB harde schijf.
- DVD-RW
- Draadloze netwerkkaart
- Webcam, numeriek klavier
- 5 in 1 kaartlezer
- Windows 8.1
- 2 jaar garantie
Je krijgt er bovendien nog volgende zaken gratis bij:
- Notebook tas
- Draadloze muis
- USB-stick 32GB
- HP 1510 all in one printer

Ik heb hier zo'n winkel in de buurt in hun service is zeer goed.
Herstellingen doen ze zelf en zijn betaalbaar.
Wat een kind niet ontvangt kan het later zelden geven.

miriam

Bericht door miriam » 07 sep 2014, 10:49

de zoon had eerst op een site gezeten
in samenwerking met de hoge scholen

en daar alles uitgepluisd
ok der naar gebeld

Ik ben nu niet voor online dingen en ik kreeg toch schrik

Dus die aanbeveling heb ik dus gekopieerd en daar zijn we dan mee naar de winkel geweest ,voor één van gelijke waarden

Wel met extra garantie ,bij pech ,direct een vervang laptop
Dat stond op die "schoolsite ook op )

ik dacht de laptop 849
omniumverzekering 179 euro
virusscanner 19.95 euro (meerdere pc's)

hp 15- j100EB 15,6" ENVY 12 GB TB 17-4

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 07 sep 2014, 15:14

Waarom betalen voor een virusscanner als je zoveel evengoede, of zelfs betere, gratis alternatieven hebt? Ik zou zeker niet bij een grote keten kopen, ga eens bij de lokale pc winkel en leg uit wat je juist nodig hebt. Je zal er met 500 tot 700 euro ook wel komen :)

Ik zou zeker niet voor lager dan 15,6 inch gaan voor het scherm.

Nic

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric » 07 sep 2014, 17:43

Cyber schreef:Waarom betalen voor een virusscanner als je zoveel evengoede, of zelfs betere, gratis alternatieven hebt? Ik zou zeker niet bij een grote keten kopen, ga eens bij de lokale pc winkel en leg uit wat je juist nodig hebt. Je zal er met 500 tot 700 euro ook wel komen :)

Ik zou zeker niet voor lager dan 15,6 inch gaan voor het scherm.

Nic
Helemaal akkoord.
Een te klein scherm werkt niet vlot en uiteindelijk zit je er meer uren op te werken dan dat je er mee op stap gaat ;-)
In een lokale winkel zal de informatie door een kenner gegeven worden en wordt je bij problemen ter plaatse geholpen.
Als er één winkel is waar ik niets meer zal kopen is het de Mediamarkt.
Hoogstens een cover of draagtas, maar die vind je overal en vaak lager geprijsd.

miriam

Bericht door miriam » 08 sep 2014, 10:41

de virusscanner ? ohnee dat was niet echt nodig
ik neem ook normaal die gratis is
maar och 20 euro en we hebben hier en bij hun pa 4 pc's (das 5 euro) dus dat heb ik voor één x wel eens bijgekocht ,maarja dat had ik dan hier ook apart vermeld en heeft niks met de pc te maken ,enkel eigen goesting :D

Ik heb hier ook eerder in de lokale winkel geweest
En pfff laptops ,enkel omdat het niet anders kan
miserie miserie ,wat de prijs ook was

Der ligt hier nog een raspaardje onder de games pc's ze ,de zwaarste die er toen was ook de duurste
fabriek ,winkel overal heeft die gezeten
tot we het opgaven ,niet te repareren

Ik heb al meer het gevoel ,een laptop die behoort tot de wegwerp producten ppfff

En diene dure is er ooit gekomen in de hoop wat langer mee te gaan dan de vorige :shock:

Nu heb ik er een omniumverzekering bij genomen ,we zien wel

Maar vandaar ik ook zei tegen de dochter ,deze laptop is enkel voor schoolwerk ,geen spellekes of rommel
hopelijk gaat hij wat langer mee dan al die anderen

Isa412

Bericht door Isa412 » 08 sep 2014, 13:28

Die omnium verzekering hoe lang dekt die dan? Sorry is een vraag die bij me opkwam?

miriam

Bericht door miriam » 08 sep 2014, 17:24

ik dacht 3 jaar
volgens diene verkoper
is er eind nog iets aan ,nieuwe pc

Isa412

Bericht door Isa412 » 08 sep 2014, 17:36

Bedankt Miriam ;)

miriam

Bericht door miriam » 08 sep 2014, 17:49

ja het is ook nieuw voor mij hoor

via opzoekingen on line ,op een site die samen zou werken met de hoge scholen ,had de zoon dat gevonden

En blijkbaar heeft mediamarkt ook zoiets ,en waarschijnlijke ook andere winkels

azer

Bericht door azer » 08 sep 2014, 21:26

Isa412 schreef:Die omnium verzekering hoe lang dekt die dan? Sorry is een vraag die bij me opkwam?
Voor klanten van BNP Paribas Fortis: er bestaat een Digital Protect verzekering die al je digitale toestellen in 1 pakket verzekert. 9,5 eur per maand. Dekt vooral eigen schade (laten vallen bvb)
Handig! Niet omdat ik er werk :D Maar ik heb het zelf al voorgehad... Gsm laten vallen, scherm stuk, 3 weken later had ik exact dezelfde, nieuw via CoolBlue teruggekregen van de verzekering.

Het is voor alle duidelijkheid NIET de bedoeling om reclame te maken, maar het is te zot om een verzekering bvb bij een iPhone bij Apple te nemen à 12 eur / maand als je bij de bank voor 9,5 eur/maand alle digitale toestellen vna je gezin verzekerd! (ook tabet, fotocamera,...)

Azer

Isa412

Bericht door Isa412 » 08 sep 2014, 21:41

azer schreef:
Isa412 schreef:Die omnium verzekering hoe lang dekt die dan? Sorry is een vraag die bij me opkwam?
Voor klanten van BNP Paribas Fortis: er bestaat een Digital Protect verzekering die al je digitale toestellen in 1 pakket verzekert. 9,5 eur per maand. Dekt vooral eigen schade (laten vallen bvb)
Handig! Niet omdat ik er werk :D Maar ik heb het zelf al voorgehad... Gsm laten vallen, scherm stuk, 3 weken later had ik exact dezelfde, nieuw via CoolBlue teruggekregen van de verzekering.

Het is voor alle duidelijkheid NIET de bedoeling om reclame te maken, maar het is te zot om een verzekering bvb bij een iPhone bij Apple te nemen à 12 eur / maand als je bij de bank voor 9,5 eur/maand alle digitale toestellen vna je gezin verzekerd! (ook tabet, fotocamera,...)

Azer
Dat is een hele goeie tip Azer, bedankt, maar ik ben geen klant bij Fortis :( heb er wel al dikwijls gewerkt ;)

Prutske

Bericht door Prutske » 08 sep 2014, 21:51

azer schreef:

Azer
Merci voor de tip! Daar maken ze wel geen reclame mee hé
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

azer

Bericht door azer » 08 sep 2014, 22:08

Die reclame komt nog denk'k... is nog vrij recent "product".
MAar ik heb het sinds het begin en heb het al mogen gebruiken :D

Op de website vind je alle info terug!

Plaats reactie