Smartphone

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Katia

Smartphone

Bericht door Katia » 26 jul 2014, 09:02

Ik heb nog een GSM toestel uit "de jaren stillekes" (Nokia 2770 fold) waar ik heel tevreden over ben maar dat het nu stilaan aan het begeven is.

Om te vermijden dat ik op een dag hals-over-kop op zoek moet gaan naar een nieuw toestel, ben ik nu al eens aan het rondkijken naar het aanbod.

Ik heb binnen het gamma van de "goedkopere" toestellen 2 modellen gezien die me wel aanspreken, nl. Nokia Lumia 520 en Hawei Ascend W2.
* Heeft iemand ervaring met deze toestellen?
* Welk besturingssyteem geniet de voorkeur: Windows 8 phone of Android ?

Dank voor jullie reacties.

Bart
Contacteer:

Re: Smartphone

Bericht door Bart » 26 jul 2014, 10:17

Katia schreef:* Welk besturingssyteem geniet de voorkeur: Windows 8 phone of Android ?
Mijn bevooroordeelde, subjectieve antwoord: "Twijfel je daarover?" ;-)

Mijn objectieve antwoord:

Op http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_ope ... tisfaction" onclick="window.open(this.href);return false; vind je dat wereldwijd het publiek blijkbaar zeer tevreden was over Android en Windows Phone dus dat helpt je niet zover vooruit ;-) Je zou dan mss kunnen kiezen voor het besturingssysteem dat het meest gebruikt wordt, omdat je daardoor dan mss het meest mensen om je heen hebt met 'hetzelfde' en als je vragen hebt dan mss makkelijk antwoorden vindt bij kennissen of op het Internet. Als je dat criterium gebruikt, dan moet je duidelijk voor Android gaan, want dat is momenteel veruit het meest verkochte. Zie ook de grafieken op http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_ope ... rket_share" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,
Bart

alahambra

Bericht door alahambra » 26 jul 2014, 11:10

Bart schreef:
Katia schreef:* Welk besturingssyteem geniet de voorkeur: Windows 8 phone of Android ?
Mijn bevooroordeelde, subjectieve antwoord: "Twijfel je daarover?" ;-)

Mijn objectieve antwoord:

Op http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_ope ... tisfaction" onclick="window.open(this.href);return false; vind je dat wereldwijd het publiek blijkbaar zeer tevreden was over Android en Windows Phone dus dat helpt je niet zover vooruit ;-) Je zou dan mss kunnen kiezen voor het besturingssysteem dat het meest gebruikt wordt, omdat je daardoor dan mss het meest mensen om je heen hebt met 'hetzelfde' en als je vragen hebt dan mss makkelijk antwoorden vindt bij kennissen of op het Internet. Als je dat criterium gebruikt, dan moet je duidelijk voor Android gaan, want dat is momenteel veruit het meest verkochte. Zie ook de grafieken op http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_ope ... rket_share" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,
Bart

En meteen ook het meest open systeem met een shitload aan apps die meer doen dan je wenst..

zeker een watchdog/antivirus installeren als je voor een zo open "systeem" kiest

Gtz A
Success is how high you bounce when you hit the bottom.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 26 jul 2014, 12:11

Ik ben zelf verknocht aan Windows Phone 8, het is een simpel en, zoals de Nederlanders zouden zeggen, een retesnel systeem. Ook op de kleinere budgettoestellen werkt het nog snel. Momenteel kan je enkel, indien je telefoon beschikt over een sd-cardslot, muziek, foto's en documenten op sd-card zetten maar dat verandert binnenkort met de 8.1 update.

Ik ben ooit begonnen met een Huawei toestelletje met Android, ik ben gefrustreerd overgestapt omdat Android zooooooooo traaaaaaaaaag werkte op een toestel dat over een te trage processor en te weinig geheugen beschikte. Het was zelfs zo erg dat gewoon een nummer kiezen enorm lang duurde omdat het toestelletje maar bleef hangen. Bij Windows Phone heb ik dit nog nooit meegemaakt, zowel op de goedkopere als de duurdere toestellen.

Ik heb alle gangbare apps maar heel soms val ik wel als windows phone gebruiker uit de boot en moet ik langer wachten op een officiële app. Zo is er bij mijn weten enkel een bankingapp van KBC voor windows phone, de andere banken vinden dit niet interessant genoeg. Het tij is wel stilaan aan het keren, zeker met de komende updates voor Windows 8 en Windows Phone 8.1....

Mijn persoonlijke voorkeur gaat zeker uit naar Windows Phone 8/8.1 dus ;)

Nic

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 26 jul 2014, 15:46

en ik zou, indien je kiest voor een Windows Phone, eerder voor de Lumia 630 gaan ;)

Nokia Lumia 630

Nic

Katia

Bericht door Katia » 27 jul 2014, 10:40

Dank voor jullie reacties:

* Als ik het goed begrepen heb zijn Android en Windows phone gelijkwaardig. Android meest verkocht maar mss ook al langer op de markt, vandaar?
* Welke watchdog/antivirus kan men best installeren?
* @ Cyber: waarom eerder opteren voor een Lumia 630 dan voor een Nokia Lumia 520 of Huawei Ascend W2? Het toestel zou moeten dienen om te bellen, SMS-en en sporadisch internet (eens ik het heb gebruik ik het wrslk wel meer).

Gr, K

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 27 jul 2014, 11:25

Katia,

Op een Windows Phone hoef je sowieso geen watchdog of antivirus te installeren. (voorlopig niet nodig want er zijn geen malware of virussen, de core van het besturingssysteem is volledig afgesloten zodat eventuele virussen geen kwaad kunnen aanrichten).

Ik zou gaan voor de Lumia 630 omdat ie reeds op Windows Phone 8.1 draait (op de andere 8.0 komt die ook wel via een update maar dat duurt nog eventjes), recenter is, maar 50 euro meer kost maar vooral sneller is met zijn quadcore processor.

Zie hier voor een vergelijking Vergelijking Lumia 520 - Lumia 630.

Ik vond Android vroeger enorm ingewikkeld en onoverzichtelijk en bij Windows Phone heb ik dat niet. Mijn kinderen hebben elk ook een Windows Phone, ze zijn er supertevreden mee, zo tevreden dat ze zelfs regelmatig zeggen dat bv. een iPhone hen geen bal interesseert, ook al lopen er veel vriendjes en vriendinnetjes met zo een toestel te pronken ;)

De naverkoopdienst van Nokia is trouwens fantastisch. Huawei heeft voor mij persoonlijk afgedaan wegens teveel problemen met een vorig toestel.

Als je nog meer info wenst, op http://www.wp7.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vind je veel informatie.
Het toestel zou moeten dienen om te bellen, SMS-en en sporadisch internet (eens ik het heb gebruik ik het wrslk wel meer)
Wees daar maar zeker van, eens je een smartphone hebt, wil je geen gewone GSM meer ;)

Succes met je keuze en je aankoop!

Nic

urjan

Bericht door urjan » 27 jul 2014, 16:30

Ik heb vorige maand mijn ouwe, getrouwe doodgewone gsm vervangen door een smartphone. Ik wou ook geen superduur toestel. Wel een handig en vooral gebruiksvriendelijk exemplaar. Ik heb er eentje dat draait op Android. Tot nu toe ben ik erg tevreden over mijn aankoop. Ik kijk wel uit welke apps ik installeer. Ik ben ervan overtuigd dat Windows Phone ook erg degelijk is. Als je overschakelt op iets nieuws moet je natuurlijk de mogelijkheden van dat nieuwe 'speeltje' leren kennen. En voor een leek als ik, was dat niet te onderschatten. Nu zou ik ook geen gewone gsm meer willen... Succes met je aankoop

Carooke

Bericht door Carooke » 27 jul 2014, 17:00

Oudste zoon is freak.. moet snel, super beeld, game ready.. koopt rechstreeks van China om zeker beste te hebben.

Ik ben braver.. sms, telefoon, facebook, rekening checken en eens surfen. Persoonlijk heb ik android. Heel tevreden intinutief gebruik.. en meest belangrijk.. meeste apps zijn beschikbaar.
Klinkt stom maar vind het frustrerend als ik bankapp wil en die is er niet. Of vuilzakken alarm..
Verder denk ik dat het allemaal weing uitmaakt. Is persoonlijk en gewoonte..
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

alahambra

Bericht door alahambra » 28 jul 2014, 07:19

Carooke schreef:Oudste zoon is freak.. moet snel, super beeld, game ready.. koopt rechstreeks van China om zeker beste te hebben.

Ik ben braver.. sms, telefoon, facebook, rekening checken en eens surfen. Persoonlijk heb ik android. Heel tevreden intinutief gebruik.. en meest belangrijk.. meeste apps zijn beschikbaar.
Klinkt stom maar vind het frustrerend als ik bankapp wil en die is er niet. Of vuilzakken alarm..
Verder denk ik dat het allemaal weing uitmaakt. Is persoonlijk en gewoonte..

bij iphone en android zijn de apps is inderdaad uitgebreider dan bij windows phone .. Maar ze hebben ook nadelen

apple iphone = veel te duur .. als je die per ongelijk ne keer laat vallen of je verleist hem/gestolen dan is 700 -900 € veel geld
android = net iets te open en moet je een antivirus laten draaien maar voor de rest heel funtioneel
windows phone = minder apps maar zal zeker een inhaal beweging doen

ik heb de drie systemen al gehad (nu een nokia 820.. daarvoor een iphone 4S en een samsung galaxy) en als ik zelf moest betalen en kiezen

dan neem ik terug mijn huidig toestel de nokia 820 met zijn 300 € doet verlies de helft minder pijn dan bij een iphone en de apps worden door Microsoft gescreend.

en de apps die ik gebruik heeft hij ;)

Grtz

A

Carooke

Bericht door Carooke » 28 jul 2014, 07:49

alahambra schreef: android = net iets te open en moet je een antivirus laten draaien maar voor de rest heel funtioneel

A
Denk dat je het virus gebeuren op android ook niet moet overroepen. Google play checkt net zoals Windows alle apps.. Alleen door de vele apps op de markt slipt er hier en daar iets door het net.
Ik gebruik ondertussen 4 jaar android op tablet en op GSM. Nog nooit een virus gehad. Maar zoals gezegd, ik heb niet zo veel apps, download enkel via Gplay en meestal van betrouwbare bronnen.. zoals mijn bank. (voor zover een bank betrouwbaar is dan)
Moet trouwens zeggen, mijn jongste heeft een Mp3 speler/mini tablet gekocht van haar communiegeld. En die download spelletjes a volonté.. maar wel via play. En ook daar geen virus. Wel al een paar keer van die advertentieprullen, maar verder niks. (En ik reset dat ding toch ook 2 keer per jaar..)

Denk dat ze beiden gelijkwaardig zijn, en prijselijk. Is vooral voorkeur.. en zoals je zegt, de prijs is redelijk. Verlies je hem dan is het minder erg dan een toestel van 600€..
Al ben ik het eens met wat hier boven ergens gezegd wordt. Als je nieuw bent in de smartphone wereld dan is het altijd handig als mensen in je omgeving met soortgelijke toestellen zitten..
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

alahambra

Bericht door alahambra » 28 jul 2014, 08:21

Carooke schreef:
alahambra schreef: android = net iets te open en moet je een antivirus laten draaien maar voor de rest heel funtioneel

A
Denk dat je het virus gebeuren op android ook niet moet overroepen. Google play checkt net zoals Windows alle apps.. Alleen door de vele apps op de markt slipt er hier en daar iets door het net.
Ik gebruik ondertussen 4 jaar android op tablet en op GSM. Nog nooit een virus gehad. Maar zoals gezegd, ik heb niet zo veel apps, download enkel via Gplay en meestal van betrouwbare bronnen.. zoals mijn bank. (voor zover een bank betrouwbaar is dan)
Moet trouwens zeggen, mijn jongste heeft een Mp3 speler/mini tablet gekocht van haar communiegeld. En die download spelletjes a volonté.. maar wel via play. En ook daar geen virus. Wel al een paar keer van die advertentieprullen, maar verder niks. (En ik reset dat ding toch ook 2 keer per jaar..)

Denk dat ze beiden gelijkwaardig zijn, en prijselijk. Is vooral voorkeur.. en zoals je zegt, de prijs is redelijk. Verlies je hem dan is het minder erg dan een toestel van 600€..
Al ben ik het eens met wat hier boven ergens gezegd wordt. Als je nieuw bent in de smartphone wereld dan is het altijd handig als mensen in je omgeving met soortgelijke toestellen zitten..
antivirus doet meer dan enkel een check op virus .. kijkt ook wat de apps nu in werkelijk uitvreten op je smartphone..

google play is een open systeem maw iedereen mag er apps voor ontwikkelen zonder enige screening ..
terwijl MS en Apple dit wel doen elke app die via de Ms store of via Itunes beschikbaar wordt gesteld is gescreend.
Ondertussen doet google dit ook al voor een stukje en halen ze ong. 50 malware apps offline... het is niet voor niks dat de meeste antivirus/anti Malwre bedrijven op deze markt actief zijn... en in mindere maten bij Apple en Ms phones.

Grtz

A

Katia

Bericht door Katia » 30 jul 2014, 22:13

Dank voor jullie reacties.
Ik zal het allemaal nog even laten bezinken en mag ondertussen de oude Samsung van zoonlief eens uittesten.

ciska

Bericht door ciska » 30 jul 2014, 22:18

Wat een schat van een zoon.
Dankzij Katia lid van de natte broekenclub

Plaats reactie