Snelle hulp (info) gevraagd!

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
I_Wonder

Snelle hulp (info) gevraagd!

Bericht door I_Wonder » 18 apr 2014, 09:06

Hoi hoi

Juist een telefoon gehad dat mijn wenkbrouwen wat deed fronsen, en vroeg mij af wat jullie hier van vinden.

Volgens de persoon die mij opbelde (in slechte engels) zou mijn pc via hackers "iets" van het internet hebben gedownloaded zonder dat ik ervan wist. Deze vriendelijke dame wou mij helpen (firma pc solutions) om dit van mijn pc te halen. Daarvoor moest ik mijn pc aanzetten, en haar aanwijzingen volgen en zaken wel of niet toelaten. Ze gaat dus in mijn pc kijken, wat ik uiteraard helemaal niet leuk vind.

Ik heb gevraagd om binnen een paar uur terug te bellen aangezien ik dit zaakje helemaal niet vertrouwd.

Heeft er iemand meer info?

Greetz
“I have accepted fear as part of life – specifically the fear of change... I have gone ahead despite the pounding in the heart that says: turn back....”
― Erica Jong

Marc
Teamlid
Contacteer:

Re: Snelle hulp (info) gevraagd!

Bericht door Marc » 18 apr 2014, 09:17

I_Wonder schreef:Hoi hoi

Juist een telefoon gehad dat mijn wenkbrouwen wat deed fronsen, en vroeg mij af wat jullie hier van vinden.

Volgens de persoon die mij opbelde (in slechte engels) zou mijn pc via hackers "iets" van het internet hebben gedownloaded zonder dat ik ervan wist. Deze vriendelijke dame wou mij helpen (firma pc solutions) om dit van mijn pc te halen. Daarvoor moest ik mijn pc aanzetten, en haar aanwijzingen volgen en zaken wel of niet toelaten. Ze gaat dus in mijn pc kijken, wat ik uiteraard helemaal niet leuk vind.

Ik heb gevraagd om binnen een paar uur terug te bellen aangezien ik dit zaakje helemaal niet vertrouwd.

Heeft er iemand meer info?

Greetz

:arrow: :arrow: Don't !
“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”
- Robert Frost -

Mams

Bericht door Mams » 18 apr 2014, 09:26

Inderdaad don't

En het is niet omdat ze vriendelijk zijn, dat ze daarom geen slecht in zin hebben he. Je vangt nog altijd meer vliegen met stroop dan met azijn. ;)

I_Wonder

Bericht door I_Wonder » 18 apr 2014, 09:33

Bedankt, I won't :lol:

Ben nu een goede scan aan het doen, vanavond bel ik eens naar mijn broer.
Die mag WEL in mijn pc kijken en zien of er iets aanwezig is dat er niet mag zijn :yes:
“I have accepted fear as part of life – specifically the fear of change... I have gone ahead despite the pounding in the heart that says: turn back....”
― Erica Jong

Carooke

Bericht door Carooke » 18 apr 2014, 10:03

I_Wonder schreef:Bedankt, I won't :lol:

Ben nu een goede scan aan het doen, vanavond bel ik eens naar mijn broer.
Die mag WEL in mijn pc kijken en zien of er iets aanwezig is dat er niet mag zijn :yes:
Je hoeft er zelfs niet vanuit te gaan dat er ook maar iets op je PC zit.
Zijn in de meeste gevallen mensen die random rondbellen met dat verhaal in de hoop op je pc (en dan vooral je geheimen) te raken.
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

Duiker

Bericht door Duiker » 18 apr 2014, 11:10

Het is anders best grappig om die mensen aan het lijntje te houden, door je zo dom mogelijk voor te doen en alles te laten uitleggen. Toen ze mij eens belden heeft het ze 15 min gekost voor ze door hadden dat ik geen Windows draai op mijn PC, maar Linux ("maar ik zie geen knop met start op..") . Je hoort de frustratie groeien :twisted:. Leuk, en een dienst aan de samenleving: terwijl ze met jou bezig zijn vallen ze niemand anders lastig ;-)

En natuurlijk doe je absoluut niet wat ze willen, zoals naar een website gaan en daar ergens op klikken.

I_Wonder

Bericht door I_Wonder » 18 apr 2014, 11:20

Carooke...ik heb geen geheimen :lol:

Duiker, inderdaad doe ik niet wat ze willen :naughty:

Juist terug telefoon gehad. Heb kort en duidelijk gezegd dat mijn broer (pc expert) wel het probleem (als er een is?) gaat oplossen...."But Madam...you don't understand the problem, it is in the back, and not in the front" :lol: Yeah, right...thank you, and goodbye..! :yes:
― Erica Jong

Carooke

Bericht door Carooke » 18 apr 2014, 11:25

I_Wonder schreef:Carooke...ik heb geen geheimen :lol:
Ook niet van het genre bankrekening en pincode? Anders.. je geeft maar door hé :yes:

Despair.com

I_Wonder

Bericht door I_Wonder » 18 apr 2014, 11:48

Carooke schreef:
Ook niet van het genre bankrekening en pincode? Anders.. je geeft maar door hé :yes:
Bahh, is de moeite niet Carooke...met wat er daar opstaat ga je niet veel verder geraken hoor :lol:
― Erica Jong

Carooke

Bericht door Carooke » 18 apr 2014, 12:40

I_Wonder schreef:
Carooke schreef:
Bahh, is de moeite niet Carooke...met wat er daar opstaat ga je niet veel verder geraken hoor :lol:
Oh.. maar ben een bescheiden meiske, moet niet zoveel hebben. :angel:
Als ik nu alle Belgen zot genoeg krijg voor een kleine, minimale bijdrage te doen van 50 cent..

Despair.com

alahambra

Bericht door alahambra » 18 apr 2014, 12:47

hmm...

zeg hun dat een vriend van je ook graag gebeld zou worden om geholpen te worden..
ik zou ze graag ne keer op mijn pc loslaten.

gewoon om eens te kijken wat ze zouden doen en ondertussen eens te kijken vanwaar ze opereren ...

maar mij bellen ze nooit .. hoe zou dat komen ...

Grtz A
Success is how high you bounce when you hit the bottom.

Werner
Teamlid

Bericht door Werner » 18 apr 2014, 12:49

Carooke schreef:Als ik nu alle Belgen zot genoeg krijg voor een kleine, minimale bijdrage te doen van 50 cent..
Of je kan de mail van die vriendelijke Nigeriaanse advocaat beantwoorden die wanhopig ergens 15,5 miljoen euro zoekt te parkeren. :wink:
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)

Viool

Bericht door Viool » 18 apr 2014, 12:52

alahambra schreef:gewoon om eens te kijken wat ze zouden doen en ondertussen eens te kijken vanwaar ze opereren ...
Volgens een vriend zou dit hun werkwijze zijn:

"BIN WEVELGEM: Opgelet voor oplichting van valse medewerkers microsoft

Recent zijn een aantal personen uit de streek het slachtoffer geworden van valse medewerkers van Microsoft.

Zij gaan als volgt te werk :

- Ze bellen je op in naam van Microsoft en melden dat je pc besmet is met een virus of gebreken vertoont.
- Zij vragen je bepaalde handelingen uit te voeren op je pc en 'voorspellen' of vr...agen het resultaat, om vervolgens te bevestigen dat er inderdaad een probleem is
- Zij stellen voor je pc te herstellen en vragen je om naar een bepaalde website (http://www.support.me/" onclick="window.open(this.href);return false; of een andere gelijkaardige site) te surfen.
- Zij vragen je een bepaalde code in te vullen en nemen zo je pc-scherm over
- Eens de problemen 'zogezegd' van de baan zijn, vragen zij een kleine bijdrage te betalen via online-banking.
- Zij kunnen uiteraard meevolgen omdat je ze toeliet om je pc-scherm over te nemen
- Je krijgt waarschijnlijk een zwart scherm, zodat je niet meer kan volgen.
- De oplichters hebben voldoende gegevens om verder je rekening te pluimen.

De oplichters spreken je aan in het Engels en zijn waarschijnlijk van indische of pakistaanse afkomst.

Wij raden je dus aan om zeker NIET in te gaan op dergelijke vragen. Microsoft belt niemand persoonlijk op"

Carooke

Bericht door Carooke » 18 apr 2014, 13:10

Werner schreef:
Carooke schreef:Als ik nu alle Belgen zot genoeg krijg voor een kleine, minimale bijdrage te doen van 50 cent..
Of je kan de mail van die vriendelijke Nigeriaanse advocaat beantwoorden die wanhopig ergens 15,5 miljoen euro zoekt te parkeren. :wink:
Tsss.. Werner. Denk dat 50 cent vragen aan iedereen veel rapper gaat gaan.. :-)

Despair.com

I_Wonder

Bericht door I_Wonder » 18 apr 2014, 13:28

Viool schreef:
alahambra schreef:gewoon om eens te kijken wat ze zouden doen en ondertussen eens te kijken vanwaar ze opereren ...
Volgens een vriend zou dit hun werkwijze zijn:

"BIN WEVELGEM: Opgelet voor oplichting van valse medewerkers microsoft

Recent zijn een aantal personen uit de streek het slachtoffer geworden van valse medewerkers van Microsoft.

Zij gaan als volgt te werk :

- Ze bellen je op in naam van Microsoft en melden dat je pc besmet is met een virus of gebreken vertoont.
- Zij vragen je bepaalde handelingen uit te voeren op je pc en 'voorspellen' of vr...agen het resultaat, om vervolgens te bevestigen dat er inderdaad een probleem is
- Zij stellen voor je pc te herstellen en vragen je om naar een bepaalde website (http://www.support.me/" onclick="window.open(this.href);return false; of een andere gelijkaardige site) te surfen.
- Zij vragen je een bepaalde code in te vullen en nemen zo je pc-scherm over
- Eens de problemen 'zogezegd' van de baan zijn, vragen zij een kleine bijdrage te betalen via online-banking.
- Zij kunnen uiteraard meevolgen omdat je ze toeliet om je pc-scherm over te nemen
- Je krijgt waarschijnlijk een zwart scherm, zodat je niet meer kan volgen.
- De oplichters hebben voldoende gegevens om verder je rekening te pluimen.

De oplichters spreken je aan in het Engels en zijn waarschijnlijk van indische of pakistaanse afkomst.

Wij raden je dus aan om zeker NIET in te gaan op dergelijke vragen. Microsoft belt niemand persoonlijk op"
Owkee, dit was het dus helemaal! Inderdaad, duidelijke indische of pakistaanse afkomst.

Oeeef, ben blij dat ik toch al genoeg wakker was! :yes:
― Erica Jong

141110

Bericht door 141110 » 18 apr 2014, 14:07

Je kan natuurlijk ook wachten op de erfenis van een of andere oudtante uit het zevende knoopsgat uit Angola of zo. :lol:

I_Wonder

Bericht door I_Wonder » 18 apr 2014, 14:24

eefke-v schreef:
Je kan natuurlijk ook wachten op de erfenis van een of andere oudtante uit het zevende knoopsgat uit Angola of zo. :lol:
De andere opties zullen zowiezo nog vlugger gaan dan wachten op geld van mij rekening. Het geld is daar meestal al lang op nog voor dat het gestort wordt :lol:
― Erica Jong

Isa412

Bericht door Isa412 » 20 apr 2014, 10:48

En kijk vandaag nog eens in de krant ;) :

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... foon.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

I_Wonder

Bericht door I_Wonder » 20 apr 2014, 23:32

Yep yep Isa!

En op de radio...en in het nieuws. Ze zijn zo te zien druk geweest! :lol:
― Erica Jong

Plaats reactie