QVO6

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
131029

QVO6

Bericht door 131029 » 02 aug 2013, 17:30

Ik heb het QVO6 virus aan mijne rekker.
Iemand enig idee hoe ik dat weg krijg?
AVG schijnt niet te helpen of dedecteert het niet. :?

140731

Re: QVO6

Bericht door 140731 » 02 aug 2013, 17:32

Què?

Dit is pas Chinees ....

Veel succes alvast, om dat beestje weg te krijgen.

Marie-Paule

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 02 aug 2013, 17:50

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 02 aug 2013, 17:51

"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

131029

Bericht door 131029 » 02 aug 2013, 23:18

Beide geprobeerd no solution. mhhh

131029

Bericht door 131029 » 05 aug 2013, 11:13

Zou deze pagina de oplossing bieden?
Er zitten wel 3 downloads aan vast en ik heb al meermaals gemerkt dat dingen gratis lijken maar het bij de allerlaatste stap toch niet zijn.

alahambra

Bericht door alahambra » 05 aug 2013, 11:53

Peter,

wat veelal helpt is scannen met een antivirus die opstart van cd

microsoft
windows.microsoft.com/nl-be/windows/what-is-windows-defender-offline

kaspersky

https://support.kaspersky.com/4162

werkwijze

op een cd'ke fikken
pc er mee opstarten
updaten
laten scannen
virus verwijderen
pc terug opstarten van de harde schijf

grtz
Success is how high you bounce when you hit the bottom.

jolene

Bericht door jolene » 11 aug 2013, 20:10

Peter, mocht het je gelukt zijn, laat je me dan even weten hoe? Ik ben een complete computerleek, maar QVO6 herkende ik toch redelijk snel :(.

131029

Bericht door 131029 » 12 aug 2013, 07:37

jolene schreef:Peter, mocht het je gelukt zijn, laat je me dan even weten hoe? Ik ben een complete computerleek, maar QVO6 herkende ik toch redelijk snel :(.
Doe ik maar er zal iemand moeten langskomen.
Het is niet genoeg om het beestje uit je internetopties te doen.
Je moet ook zorgen dat je snelkoppelingen opgekuist worden en ik zie wel waar dat moet maar hoe ...
Ik laat zo snel mogelijk iets weten.

131029

Bericht door 131029 » 12 aug 2013, 11:30

Dit zou ook een oplossing zijn maar de pagina enkel uit je internetopties halen lost het niet op. Iemand met meer verstand van die dingen dan ik wist te vertellen dat je ook je snelkoppelingen moet opkuisen, ik citeer:
Stap die veel blijken te vergeten: da beest verandert de shortcuts naar de browsers! It is very important to remove it from the browser property. Go to Explorer, Chrome and others icon. Right click on it. Click on properties. Under Target set the default one.
“C:\Program Files\google\Chrome\Application\chrome.exe”

Ik heb het geprobeerd maar het gaat boven mijn petje, ik heb gevraagd aan die vriend om eens te komen kijken.
Als het opgelost is en ik snap hoe kom ik hier op terug.

nanske

Bericht door nanske » 20 aug 2013, 19:40

Peter, ik heb het zelf opgelost gekregen en het ging eigenlijk heel gemakkelijk.

Je gaat naar je configuratiescherm, internet opties en bij algemeen zet je de pagina die je als startpagina wenst. Dan ga je naar zoeken in hetzelfde scherm, klikt op instellingen en kijkt of je daar ergens het QVO6 virus kan vinden. Als je het tegenkomt, klik je erop met je rechtermuisknop en je verwijdert, zoniet sluit je dat schermpje en klik je op toepassen en ok.

Dan sluit je configuratiescherm af. Klik dan op het icoontje van internet explorer of google chrome of welke zoekmachine dan ook met je rechtermuisknop. Klik dan op eigenschappen en kijk dan bij doel wat er staat. Je gaat eerste de gegevens van je zoekmachine vinden en daar achteraan haal je alles weg wat na de aanhalingstekens van je zoekmachine staat, daar staat dan het virus in. Haal het weg en klik op ok en sluit. Als je meerdere zoekmachines hebt, moet je dat bij elk icoontje doen.

Ik heb het net gedaan en daarna computer afgesloten en weer opgestart en volgens mij ben ik er vanaf. In elk geval, als ik mijn internet open, kom ik onmiddelijk op mijn zelf gekozen startpagina.

Ik hoop dat je mijn uitleg een klein beetje begrepen hebt.

131029

Bericht door 131029 » 21 aug 2013, 07:27

Zo ver had een vriend mij al geholpen maar ik moet nu surfen met Firefox, aan IE blijft dat beestje plakken.
Mijn Flash player krijg ik vooralsnog niet aan de praat. Zou iets te maken hebben met de registers opkuisen?
Wat ik wel vreemd vind is dat ik 2 pc's heb en dat er maar ééntje de problemen heeft.
Ik lees en leer verder.

nanske

Bericht door nanske » 21 aug 2013, 10:23

Peter, ik gebruik IE en geen probleem meer hoor, als ik internet start, gewoon mijn startpagina, niets virus meer te vinden.

En ook geen problemen met flash player maar heb ik ook niet gehad eigenlijk.

131029

Bericht door 131029 » 21 aug 2013, 11:16

Misschien is de pc met het virus te oud?
Ondertussen bijna 8 jaar maar het is eigenlijk ook veel te lang geleden dat ik nog eens ben gaan kijken op de site van Dell voor updates.

Plaats reactie