adresboek outlook automatisch aanvullen met mailcontacten

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Strider
Contacteer:

adresboek outlook automatisch aanvullen met mailcontacten

Bericht door Strider » 11 jun 2013, 16:31

Vroeger vond ik het, nu niet meer...

Outlook 2010... hoe zorg je er voor dat je mailcontacten ook in je adresboek worden opgenomen? Hier blijft ie zo vreselijk leeg...
Ni Dieu
Ni Maître

cactus
Contacteer:

Re: adresboek outlook automatisch aanvullen met mailcontacte

Bericht door cactus » 11 jun 2013, 19:27

Als je naar een adresboek gaat, zal je zien dat daar een map staat "voorgestelde contactpersonen" - die zal wss niet leeg zijn, daar staan de mensen in naar wie je hebt gemaild. Versleep de gewenste contacten gewoon naar de map "contactpersonen - één voor één of allemaal tegelijk.

GL

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Strider
Contacteer:

Bericht door Strider » 12 jun 2013, 22:57

OK, dat heb ik gevonden. Maar hoe sleep ik die daar heen? Ik kan ze allemaal selecteren, maar dan zit ik vast. En hoe zorg ik er voor dat de mailcontacten waarop ik reageer automatisch opgeslagen worden? Het kan toch nt de bedoeling zijn dat ik elke keer manueel ga slepen. Ergens moet er iets zijn dat ik nt vind.
Ni Dieu
Ni Maître

131213

Bericht door 131213 » 13 jun 2013, 05:51

Strider schreef:OK, dat heb ik gevonden. Maar hoe sleep ik die daar heen? Ik kan ze allemaal selecteren, maar dan zit ik vast. En hoe zorg ik er voor dat de mailcontacten waarop ik reageer automatisch opgeslagen worden? Het kan toch nt de bedoeling zijn dat ik elke keer manueel ga slepen. Ergens moet er iets zijn dat ik nt vind.

haha D, je staat al verder dan mij. Ik dacht: dit volg ik mee, en doe ik mee... maar ik vind al om te beginnen dat eerste niet terug :-) Informatica, 't is je gegeven, of niet...

Strider
Contacteer:

Bericht door Strider » 19 jun 2013, 06:54

up?
Ni Dieu
Ni Maître

Carooke

Bericht door Carooke » 19 jun 2013, 07:30

Heb hier alleen de Engelse versie, dus geen idee hoe het heet in het Nederlands...

Ga naar file (eerste tab bovenaan) en kies aan de rechterkant Options (instellingen vermoed ik ), vlak boven exit.
Er opend zich een scherm.

Kies daar aan de rechterkant voor contacten. En helemaal onderaan zie je dan "automatically create outlook contacts... )

Vink dat aan en klik op OK

Klaar is kees :-)
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 19 jun 2013, 08:21

Carooke schreef:Heb hier alleen de Engelse versie, dus geen idee hoe het heet in het Nederlands...

Ga naar file (eerste tab bovenaan) en kies aan de rechterkant Options (instellingen vermoed ik ), vlak boven exit.
Er opend zich een scherm.

Kies daar aan de rechterkant voor contacten. En helemaal onderaan zie je dan "automatically create outlook contacts... )

Vink dat aan en klik op OK

Klaar is kees :-)
Jammer genoeg is kees niet klaar daarmee. Outlook zal dan inderdaad je contacten opslaan, maar nog altijd in de folder "voorgestelde contacten" en niet rechtstreeks in je adresboek. Die moet je naderhand manueel verzetten als je die in je gewone contacten wil hebben.

Heb een beetje gezocht hoe dit te omzeilen (want zit ook met dit "probleem"), maar ik heb eigenlijk niks gevonden. Je kan die folder "voorgestelde contacten" wel verwijderen, de eerste keer dat je een mail stuurt naar een nieuw "contact" is die daar weer.

Het idee achter dit alles (de uitleg komt van MS, niet van mij, dus niet schieten :) ) is om ervoor te zorgen dat je adresboek niet vervuild wordt met onnodige contacten (bvb. emailadressen van nieuwsbrieven) en/of dat deze contacten dan niet worden gesynchroniseerd naar draagbare toestellen (iPads, gsm's e.d.).

Dus de enige methode lijkt me om deze folder regelmatig eens te bekijken, verplaatsen naar je adresboek wat je wil houden (Crtl X - Ctrl V), en de rest leeg te maken (Crtl A - Del).

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Carooke

Bericht door Carooke » 19 jun 2013, 08:29

Jaja Cactus.. maar zo slaagt hij tenminste wel alles op waar je al eens op geantwoord hebt. Is ook al veel :-)
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

alahambra

Bericht door alahambra » 19 jun 2013, 11:03

Allen ,

Het is simpel hoor suggested contacts is eigenlijk de NK2 file (=autocomplete list) in de vorige outlook versies ..in 2010 bestaat die niet meer maar wel iets gelijkaardigs

even mr.google gebruiken en zoeken naar NK2Edit

daarmee kan je bestaande suggested contacts naar je adresboek brengen (werkt voor alle outlook versies)

grtz
Success is how high you bounce when you hit the bottom.

Plaats reactie