binnenantenne TV ontvangt geen signaal meer

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
caros

binnenantenne TV ontvangt geen signaal meer

Bericht door caros » 17 nov 2012, 19:30

Hallo, na lange tijd van afwezigheid, hier Caros met een praktisch probleem.

Ongeveer drie jaar geleden ben ik verhuisd (ingevolge de scheiding) naar een huurhuis.

Uit financiële overwegingen heb ik toen een kleine binnenantenne gekocht voor onze TV, waar we ons konden mee redden, mits beperkingen natuurlijk.

Vorige maand ben ik verhuisd naar een (zelf aangekocht) rijhuis in Geraardsbergen en toen kwamen we tot de constatatie dat onze binnenantenne plots geen signaal meer ontvangt.

We hebben reeds op verschillende plaatsen getest tot op de zolder toe, maar helaas zonder resultaat.

In de electrowinkel wilden ze me een kleine buitenantenne (ongeveer 60 EUR) verkopen wat het probleem volgens hen zou oplossen.

Ik heb daar, een beetje mijn twijfels over (maar ook geen verstand van) aangezien we onze binnenantenne zelfs reeds een keer aan de achterdeur buiten plaatsten.

Weet iemand raad ?

Zou het de ligging (juist naast de Oudenberg) zijn die een minder goede ontvangst geeft ?

Is een buitenantenne wel een oplossing of zit er niks anders op dan deze keer toch kabeldistributie in huis te halen ???

Groetjes en alvast bedankt.

Caros

cactus
Contacteer:

Re: binnenantenne TV ontvangt geen signaal meer

Bericht door cactus » 17 nov 2012, 20:02

Is dat een specifieke dvb-t antenne? Welk type tuner gebruik je?

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

caros

Bericht door caros » 18 nov 2012, 10:47

Hallo Cactus,

De binnenantenne is een DVB-T SCART 11 van KONIG.
Mijn TVtoestel is een oude MAGNUM (erfenis grootmoeder).

Khoop dat je aan deze informatie wat hebt.

Groetjes

Caros

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 18 nov 2012, 12:40

caros schreef:Hallo Cactus,

De binnenantenne is een DVB-T SCART 11 van KONIG.
Mijn TVtoestel is een oude MAGNUM (erfenis grootmoeder).

Khoop dat je aan deze informatie wat hebt.

Groetjes

Caros
Ja toch wel.

Die tv doet er niet zo toe, zolang er een scart-poort inzit is dat ok, je dvb-t antenne heeft een ingebouwde tuner.
Maar check eens www.dvb-t.be/ontvangstgebied.html, en bekijk eens of in het gebied waar je nu woont de dekking binnenshuis optimaal is. In het andere geval zou een dak- of outdoor antenne eventueel wel een oplossing kunnen zijn, maar ik zou aan de verkoper toch eerst vragen om dat te testen. Let ook op dat sommige gebieden (nog?) helemaal geen dekking hebben, in dit geval heeft het helemaal geen zin natuurlijk.

Lang niet overal in België is de dvb-t ontvangst optimaal; vooral doordat het systeem heel weinig wordt gebruikt in dit dichtbekabelde land. In meer "uitgestrekte" landen als Duitsland en wordt dit systeem meer gebruikt, en schijnt het dan ook beter te werken.

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

caros

Bericht door caros » 19 nov 2012, 21:20

Ok, kzal het ne keer nakijken.

Mercikes voor de snelle reactie.

Groetjes

Caros

Plaats reactie