Mozilla Firefox

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Elly

Mozilla Firefox

Bericht door Elly » 09 feb 2012, 09:37

Al een hele tijd gebruik ik, op aanraden van sommigen onder jullie, Mozilla Firefox. Ondanks het feit dat de pubers er in 't begin heel wat heibel over gemaakt hebben, zijn ze zelf ook overtuigd geraakt dat dit best wel handig in gebruik is en geniet dit voortaan ook hun voorkeur. Het heeft altijd zonder problemen gewerkt, tot enkele weken geleden Firefox om de zoveel tijd begon vast te lopen. In 't begin dachten we dat het enkel gebeurde als ze You tube filmpjes wilden openen, maar ondertussen blijkt het bij eender wat vast te lopen.
Als we dan via 'ctrl-Alt-delete' en 'taakbeheer' die taak sluiten, krijgen we volgende melding als we firefox opnieuw willen openen:
Firefox is al actief, maar reageert niet. Om een nieuw venster te openen moet u eerst het bestaande Firefox-proces afsluiten, of uw systeem herstarten.
Waar we dat proces zouden kunnen afsluiten is ons niet duidelijk.
Dus de enige oplossing om toch opnieuw in Firefox verder te kunnen doen is telkens de computer herstarten. Maar soms gaat dat vastzitten de ganse tijd door en zouden we dus constant moeten herstarten. Resultaat: we zijn nu weer met Internet Explorer en sinds kort Google Chrome aan 't werken.
Toch vind ik firefox nog steeds het handigst.
Iemand van jullie een idee waaraan dit kan liggen?
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

Eric
Contacteer:

Re: Mozilla Firefox

Bericht door Eric » 09 feb 2012, 09:51

Met ctrl -alt-delete in te drukken kan je taakbeheer selecteren en daarna binnen het tabblad toepassingen je FF afsluiten.
Zo moet je al niet heropstarten.

Wat de oorzaak van het vastlopen is zullen anderen hier je wel kunnen vertellen.

121003

Bericht door 121003 » 09 feb 2012, 09:55

Om dit op te lossen:
Firefox is al actief, maar reageert niet. Om een nieuw venster te openen moet u eerst het bestaande Firefox-proces afsluiten, of uw systeem herstarten.
druk je opnieuw ctrl-alt-delete, kies je daar "taakbeheer", in het tabblad "processen" zoek je "firefox.exe". Je gaat daar op staan, en klikt rechtsonder in het venstertje op "proces beëindigen". En daarna kan je Firefox opnieuw starten.

Hoe het komt dat je Firefox vastloopt... geen idee, misschien kan iemand anders daar troubleshooten? Ik heb het op het werk ook vaak voor. Een site openen, en poef, Firefox loopt vast. Thuis heb ik dat niet.

In ieder geval: Google Chrome is een goed alternatief hoor :D

121003

Bericht door 121003 » 09 feb 2012, 09:55

Eric! Alweer :D Toegegeven, jij was sneller :D

Elly

Bericht door Elly » 09 feb 2012, 10:05

Satur9 schreef:Om dit op te lossen:
druk je opnieuw ctrl-alt-delete, kies je daar "taakbeheer", in het tabblad "processen" zoek je "firefox.exe". Je gaat daar op staan, en klikt rechtsonder in het venstertje op "proces beëindigen". En daarna kan je Firefox opnieuw starten.
Dit is alvast gelukt! Dank je wel!!!
Satur9 schreef:Hoe het komt dat je Firefox vastloopt... geen idee, misschien kan iemand anders daar troubleshooten? Ik heb het op het werk ook vaak voor. Een site openen, en poef, Firefox loopt vast. Thuis heb ik dat niet.
Troubleshooten? Wasda?
En als jij al geen idee hebt vanwaar het vastlopen komt :wink: ...dan zal er niet veel aan te doen zijn, vrees ik
Satur9 schreef:In ieder geval: Google Chrome is een goed alternatief hoor :D
Daar moet ik toch nog serieus aan wennen, hoor!
En ik mis daar nog vanalles. Zo heb je bij Firefox en InternetEplorer tussen de adresbalk en de eigenlijke pagina nog allerlei lijnen met snelkoppelingen, de lijn 'bestand-bewerken-beeld-...' enzo. Voorlopig zie ik hier bij Google Chrome enkel de adresbalk en direct daaronder de pagina. En de mogelijkheid om favorieten vast te zetten heb ik ook nog niet gevonden.
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

Werner
Teamlid

Bericht door Werner » 09 feb 2012, 12:21

Elly schreef:En ik mis daar nog vanalles. Zo heb je bij Firefox en InternetEplorer tussen de adresbalk en de eigenlijke pagina nog allerlei lijnen met snelkoppelingen, de lijn 'bestand-bewerken-beeld-...' enzo. Voorlopig zie ik hier bij Google Chrome enkel de adresbalk en direct daaronder de pagina. En de mogelijkheid om favorieten vast te zetten heb ik ook nog niet gevonden.
je kan je favorietenbalk in Chrome aan en afvinken door op het moersleuteltje rechtsboven naast de adresbalk te klikken en dan naar favorieten te gaan.

Of je kan het ook gewoon met ctrl+shift+B doen. :wink:
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)

Elly

Bericht door Elly » 09 feb 2012, 12:32

Werner schreef:
Elly schreef:En ik mis daar nog vanalles. Zo heb je bij Firefox en InternetEplorer tussen de adresbalk en de eigenlijke pagina nog allerlei lijnen met snelkoppelingen, de lijn 'bestand-bewerken-beeld-...' enzo. Voorlopig zie ik hier bij Google Chrome enkel de adresbalk en direct daaronder de pagina. En de mogelijkheid om favorieten vast te zetten heb ik ook nog niet gevonden.
je kan je favorietenbalk in Chrome aan en afvinken door op het moersleuteltje rechtsboven naast de adresbalk te klikken en dan naar favorieten te gaan.

Of je kan het ook gewoon met ctrl+shift+B doen. :wink:
Gelukt!
Merci!!!
Vaarwel Firefox :wink:

Colette

Bericht door Colette » 09 feb 2012, 12:53

...
Laatst gewijzigd door Colette op 30 jul 2012, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 09 feb 2012, 13:38

Dat vastlopen gebeurt meestal wanneer je firefox afsluit en dadelijk terug opent. Als het slechts éénmalig voorkomt, is het een proces dat vastgelopen is omwille van een mogelijk probleem buiten Firefox. Gebeurt het je regelmatig, dan is het firefox zelf. Troubleshooten dus ;)

Nic

121003

Bericht door 121003 » 20 feb 2012, 09:36

Ik kom nog eens terug op deze topic.

Elly, wil je eens kijken welke versie van Firefox je hebt? (via Help -> Over Firefox, dan in het venstertje dat opent welk nummertje er staat onder Firefox).

Elly

Bericht door Elly » 20 feb 2012, 13:05

Satur9 schreef:Ik kom nog eens terug op deze topic.

Elly, wil je eens kijken welke versie van Firefox je hebt? (via Help -> Over Firefox, dan in het venstertje dat opent welk nummertje er staat onder Firefox).
9.0.1

121003

Bericht door 121003 » 20 feb 2012, 13:13

Ik heb gemerkt op het werk dat ik een oude versie had (nog véél ouder dan die van jou), en heb die eens geüpdatet. Misschien moet je dat ook eens doen, het is nu versie 10.0.2. Voorlopig geen crashes meer hier.

121003

Bericht door 121003 » 21 feb 2012, 12:11

() de dag nadien ook geen crashes meer :-)

Elly

Bericht door Elly » 21 feb 2012, 12:38

Hier voorlopig ook ok! :D

121003

Bericht door 121003 » 21 feb 2012, 13:36

:D

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 21 feb 2012, 13:47

Wacht maar.......morgen :twisted:

Hihi :)

Nic

121003

Bericht door 121003 » 21 feb 2012, 13:51

Niks niet morgen, het is mijn Firefox op het werk, en morgen werk ik niet, dus niks niet morgen :whistle:

Elly

Bericht door Elly » 21 feb 2012, 15:52

Cyber schreef:Wacht maar.......morgen :twisted:

Hihi :)

Nic
Ahaaaaaaaa..........gij zit er dus blijkbaar voor iets tussen :evil:
:wink:
satur9 schreef:Niks niet morgen, het is mijn Firefox op het werk, en morgen werk ik niet, dus niks niet morgen :whistle:
:D

Ik ben nog eens gaan testen door expres een filmke (link in een mail) te openen waarop hij vorig keer elke keer op vastliep...nu niet :D
Dank je wel, hé, satur9 voor de tip!!!

121003

Bericht door 121003 » 21 feb 2012, 16:01

Goed, ikke ook content zie :D

Elly

Bericht door Elly » 25 feb 2012, 16:03

Ondertussen is 't over-over-overmorgen en 't loopt nog steeds vlotjes! :wink:

Plaats reactie