Laptop om deftig te kunnen gamen

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
131029

Laptop om deftig te kunnen gamen

Bericht door 131029 » 02 nov 2011, 14:38

Mijnen oudste is aan 't sparen voor een laptop, we mikken op een 600 Euro.
Nu met die overstromingen in Thailand en de aangekondigde prijsverhogingen voor computers en laptops, tot 50 % als ik de media mag geloven, zou ik liever iets sneller tot de aankoop willen overgaan.
Effe gebeld naar de pc-winkel waar ik dacht hem te kopen, Forcom, en ook meteen vermeld dat hij vooral zou dien om te gamen. Vertellen ze mij daar dat ik voor zo'n laptop 1400 tot 1500 Euro mag neertellen :shock:
euhm ... klopt dat of zijn er mensen die goei ervaringen hebben met iets goedkopere dingen.
Het moet geen racemachine zijn maar spellekes zouden toch een beetje deftig mogen werken.

zippie

Re: Laptop om deftig te kunnen gamen

Bericht door zippie » 02 nov 2011, 14:42

Ik denk dat je best eens kan kijken bij enkele grotere ketens, ik werk bij eentje en weet dat er idd goede voor een betere prijs te krijgen zijn.

131029

Bericht door 131029 » 02 nov 2011, 15:18

Zippie, zou je me een paar merken en types kunnen bezorgen?

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 02 nov 2011, 16:21

Tja, een game-laptop is een beetje een contradictie he? Gamen is zowat de "zwaarste" soort toepassing die op je een pc kan draaien, en als dat dan in een laptop moet gegooid worden, dan zit je snel aan een pittige prijs.

Je hebt nl een krachtige processor nodig, heel veel ram, een snelle schijf (solid state), een goede grafische kaart (dat vooral!), een goed (snel) scherm met liefst een hoge resolutie. Echte gamers gebruiken geen laptop trouwens, maar puzzelen hun pc liefst zelf ineen, met peperdure componenten vaak. En dan kom je nog een pak hoger uit dan 1500 euro.

Een goede entry-level game-laptop is nog steeds de Dell XPS-serie, een XPS15 heb je voor 650 euro momenteel. Maar in de saturn staat momenteel een toshiba in promo voor 649, met een core i5, Geforce 315 én 8 GB ram... leuk toestel denk ik zo :)

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

131029

Bericht door 131029 » 02 nov 2011, 16:31

Thanks, C.
Ik zal 't er met hem eens over hebben :wink:

Papakind

Bericht door Papakind » 02 nov 2011, 22:41

cactus schreef:Een goede entry-level game-laptop is nog steeds de Dell XPS-serie, een XPS15 heb je voor 650 euro momenteel. Maar in de saturn staat momenteel een toshiba in promo voor 649, met een core i5, Geforce 315 én 8 GB ram... leuk toestel denk ik zo :)
Ik denk inderdaad dat je met een prijs die tussen 400 en 650 euro ligt iets moet kunnen vinden waarmee je deftig kan gamen. Beetje afhankelijk van hoe oud de games zijn die je wilt spelen, kan je goedkoper of duurder gaan...
Veel plezier.
:roll:

131029

Bericht door 131029 » 03 nov 2011, 07:27

Papakind schreef: Beetje afhankelijk van hoe oud de games zijn die je wilt spelen, kan je goedkoper of duurder gaan.
Wat denk je?
Toen we voor het eerst hoorden van die Can you run it? website werd meteen getest of onze pc de allernieuwste uitgaves kan draaien :roll:
:wink:

GebrokenVaas

Bericht door GebrokenVaas » 03 nov 2011, 12:53

tweakers.net
tom's hardware guide

Vindt je testen, grafiekjes en besprekingen, best buys etc.

Ik beschik zelf over een XPSM1710. Als men er spellen mee speelt, wordt ie goed warm. Het toetsenbord leent zich ook niet echt tot gamen. Gamen is best op een desktop. :wink: Voor hetzelfde budget, haal je meer uit een desktop denk ik. Ergens een 2ehands laptopje vinden in combi met een desktop ?

131029

Bericht door 131029 » 04 nov 2011, 12:24

Ik heb er nog een over nagedacht en met een collega over gepraat die zelf een verwoed gamer is.
Ik denk dat ik gewoon een tweede pc ga aanschaffen, 't is een beetje gek om het dubbele uit te geven aan een laptop.
Als hij dat dan toch per sé wil weet hij waar voor te sparen.
Het argument dat ik die pc alleen zal betalen zal wel helpen om hem te overtuigen :wink:

Plaats reactie