Mobiel internet

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Katia

Mobiel internet

Bericht door Katia » 25 okt 2011, 18:36

Wie kan ons helpen bij volgend situatie?

Situatieschets:
- mijn ouders hebben thuis Telenet internet
- vader zit nu in rusthuis en daar hebben ze alleen belgacom tel. en niemand heeft internet, telenet is ook niet toegelaten en we zouden graag zijn desktop verhuizen (met laptop kan hij niet meer werken) zodat hij zich nog wat kan bezighouden.

Vraag:
- Als je internet van belgacom wil moet je wrslk ook tel. abonnement aanvragen naast internet abonnement?
- Heeft iemand ervaring met mobiel internet "Walk & Surf" van Telenet (werkt dat goed, geen probleem met bereik, snelheid, ...) en kan dat effectief op een desktop gebruikt worden want bij de USB-stick staat: geschikt voor de meeste desktop en laptop computers.
- Of heeft iemand een andere oplossing zonder abonnement?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Groetjes, Katia

Eric
Contacteer:

Re: Mobiel internet

Bericht door Eric » 25 okt 2011, 18:40

Katia schreef:
- Als je internet van belgacom wil moet je wrslk ook tel. abonnement aanvragen naast internet abonnement?
Nee dat moet niet.
Je krijgt wel een telefoonnummer, maar dat werkt niet als je geen (telf)abonnement hebt ;-)

Papakind

Bericht door Papakind » 25 okt 2011, 19:04

Dag kwakje van lang geleden, alles goed met bhv? :wink:

Onlangs heb ik mezelf daarover geïnformeerd en kwam bij Mobistar uit die natuurlijk 'goede' promoties hadden.
Groot probleem voor mij is nog altijd de prijs van de meer gebruikte megabytes, die ligt nog steeds astronomisch hoog, vind ik toch.
Moet opbrengen, dus voor mijn kosten/baten te duur.
Hier is de link. Voor vijf euro ben je al vertrokken:
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/intern ... /overzicht

Wat is belangrijk: is de stick gratis of niet; moet je per dag iets extra betalen of niet; hoe lang ben je gebonden; wat kosten de extra MB of GB en maak even de rekening voor een gemiddeld surfuur, dag of maand (veel of weinig filmpjes, zware bestanden of enkel mail en tekst etc). Ik zou bijgod niet weten wat een gemiddeld verbruik is maar schat het toch al snel op een paar 100 MB per dag, minstens.

Grtjs, wijle
:roll:

Carooke

Bericht door Carooke » 25 okt 2011, 19:43

Ge zou ze in zo'n rusthuis toch een schop verkopen.. Het is precies of ze alle moeite doen om oudere mensen eenzaam te maken. Want een mail naar de kleinkinderen, dat mag niet kunnen :evil:

Katia, als ik me niet vergis is Base de goedkoopste. 25€, 2 gig inbegrepen.. en voor een mens die alleen maar eens surft of mailt moet dat al een eind komen. tenzij je pa graag op youtube zit natuurlijk :)

Zou daar eens horen.. of ga naar een phonehouse (en check hun uitleg naderhand) die mannen kennen elk abonementje uit hun hoofd.
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 25 okt 2011, 19:45

Je vergist je Carooke. Bij Mobile Vikings heb je 2GB voor 12 euro, zonder abonnement.

http://www.mobilevikings.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Proud to be a viking ;-)

En ga vooral niet bij de phonehouse, die mannen "kennen" alleen de dure rommel die ze zelf verkopen!

C
Laatst gewijzigd door cactus op 25 okt 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Carooke

Bericht door Carooke » 25 okt 2011, 19:46

cactus schreef:Je vergist je Carooke. Bij Mobile Vikings heb je 2GB voor 12 euro, zonder abonnement.

http://www.mobilevikings.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Proud to be a viking ;-)

C
3 keer raden over welk netwerk dat gaat :P

Maar die hebben het over mobiel internet als over internet op je gsm. Hier gaat het over zo'n usb met internet op je laptop.
Of ben ik slecht geinformeerd?
Laatst gewijzigd door Carooke op 25 okt 2011, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Despair.com

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 25 okt 2011, 19:47

Over het netwerk van base, juist, alleen zijn hun tarieven veel beter!
(semisonic)
www.casacampello.be

Katia

Bericht door Katia » 25 okt 2011, 19:51

Eric schreef:
Katia schreef:
Nee dat moet niet.
Je krijgt wel een telefoonnummer, maar dat werkt niet als je geen (telf)abonnement hebt ;-)
Had dat niet zien staan, mijn excuses.
€ 24,95 (voor klanten zonder vaste lijn)
€ 19,15 (voor klanten met een vaste lijn)
En de "kleine letterkes" zeggen dan: Internet Start is eveneens beschikbaar zonder vaste lijn aan € 32,92/maand (zonder promo)... hoeveel is het nu? :)

Het prob. is dan dat hij dan een nieuw mailadres moet nemen of via telenet webmail zijn mails zal moeten ophalen en dat krijg ik hem niet meer aangeleerd vrees ik...
Papakind schreef: Wat is belangrijk: is de stick gratis of niet; moet je per dag iets extra betalen of niet; hoe lang ben je gebonden; wat kosten de extra MB of GB en maak even de rekening voor een gemiddeld surfuur, dag of maand (veel of weinig filmpjes, zware bestanden of enkel mail en tekst etc). Ik zou bijgod niet weten wat een gemiddeld verbruik is maar schat het toch al snel op een paar 100 MB per dag, minstens.
Dag (k)wijle, :angel: :wink:
Prijs van stick (1€ promo /29€ promo /tot 69€) en verbruik (0,10€/MB, 0,065€/MB) is afhankelijk van het gekozen abonnement (30€-2GB-24md contract /20€-1GB-24md contract /5€-verbruik-ten alle tijden opzegbaar)
Om u een idee te geven: ouders hebben een verbruik van ca. 2.000 Mb per maand

Groetjes,
Katia

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 25 okt 2011, 19:56

Katia schreef:
Papakind schreef: Wat is belangrijk: is de stick gratis of niet; moet je per dag iets extra betalen of niet; hoe lang ben je gebonden; wat kosten de extra MB of GB en maak even de rekening voor een gemiddeld surfuur, dag of maand (veel of weinig filmpjes, zware bestanden of enkel mail en tekst etc). Ik zou bijgod niet weten wat een gemiddeld verbruik is maar schat het toch al snel op een paar 100 MB per dag, minstens.
Dag (k)wijle, :angel: :wink:
Prijs van stick (1€ promo /29€ promo /tot 69€) en verbruik (0,10€/MB, 0,065€/MB) is afhankelijk van het gekozen abonnement (30€-2GB-24md contract /20€-1GB-24md contract /5€-verbruik-ten alle tijden opzegbaar)

Groetjes,
Katia
2000 MB is 2GB katia, da's bij MV 12 euro; zonder abonnement, gewoon herladen.
En zo'n 3G-usb stick ben ik nog op overschot liggen ergens denk ik ;-)

C
(semisonic)
www.casacampello.be

Carooke

Bericht door Carooke » 25 okt 2011, 19:56

Katia schreef: Het prob. is dan dat hij dan een nieuw mailadres moet nemen of via telenet webmail zijn mails zal moeten ophalen en dat krijg ik hem niet meer aangeleerd vrees ik...

Groetjes,
Katia
Seg Katia, maar als je nu de webmail pagina van telenet als homepage insteld? dan zou dat toch moeten lukken?
Met een 77 jaar oude vader met internet heb ik hier al wat ervaring mee ;-)

Als ik kijk.. bij base 2G er bij en 0.02€ per MB.. verschil is wel groot hé. Weet dat ge niet moet opzeggen.. maar hoeveel de stick is, daar ben ik niet van op de hoogte.

Despair.com

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 25 okt 2011, 20:02

Carooke schreef: Maar die hebben het over mobiel internet als over internet op je gsm. Hier gaat het over zo'n usb met internet op je laptop.
Of ben ik slecht geinformeerd?
Dat is net hetzelfde, hun data-only is niet voor telefoons, maar voor ipads en ander mobiele dingen, dus ook sticks.

C
(semisonic)
www.casacampello.be

Papakind

Bericht door Papakind » 25 okt 2011, 20:03

Dacht dat er bij Mobistar ook 3 gratis maanden waren.
12 euro lijkt me wel zeer redelijk.
Katia schreef:Dag (k)wijle, :angel: :wink:
:lol: :lol: :lol:
Sialorroe
(=Tot binnenkort, in het plaatselijk dialect)

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 25 okt 2011, 20:07

Papakind schreef:Dacht dat er bij Mobistar ook 3 gratis maanden waren.
12 euro lijkt me wel zeer redelijk.
Grote voordeel is dat het geen abonnement is, als je niet herlaadt, dan werkt het niet, geen contracten, geen gezever. Gewoon online herladen als je het nodig hebt. Je sim-kaart sturen ze gewoon op met de post en je bent vertrokken.

Snelheid hangt een beetje af van de coverage, er is niet nog overal 3G, hier in derremonne werkt dit prima. Wanneer er geen 3G is, schakelt dit over naar EDGE/GPRS wat wel doenbaar is, maar toch een stuk trager dan een gewone breedbandverbinding.

C
(semisonic)
www.casacampello.be

Katia

Bericht door Katia » 26 okt 2011, 10:33

Oei mannekes, das wel veel info in 1 keer zenne :lol:
Jullie het toch over een pakket met stick hé en draadloos? Want ik vermoed dat ze geen draden/kabels willen laten leggen en we daarom geen Telenet kunnen/mogen nemen.
Het zou iets moeten zijn dat op zijn vertrouwde desktop werkt want met de laptop kan hij niet meer werken.
Carooke schreef:Ge zou ze in zo'n rusthuis toch een schop verkopen.. Het is precies of ze alle moeite doen om oudere mensen eenzaam te maken. Want een mail naar de kleinkinderen, dat mag niet kunnen :evil:
Ja, ik begrijp ook niet dat er niemand anders zou zijn die een pc met internet heeft staan. Hij is eens enkele maanden in tijdelijke opvang geweest en daar stonden 3 pc’s ter beschikking…... en voor een mens die alleen maar eens surft of mailt moet dat al een eind komen. tenzij je pa graag op youtube zit natuurlijk :)
Ja, als ik die mailkes zie die hij soms krijgt en de ronde doen… ;-)
cactus schreef: 2000 MB is 2GB katia, da's bij MV 12 euro; zonder abonnement, gewoon herladen.
En zo'n 3G-usb stick ben ik nog op overschot liggen ergens denk ik ;-)
C
Daarom dacht ik aanvankelijk aan dat abonnement van 30€ dan is hij grotendeels gedekt.

Als ik het goed begrijp heb je 2GB voor 15€ bij MV
Maar dan hebben we wel een USB-stick nodig en werkt die op een desktop?
En op welke windows werkt dat wel/niet want dat is (voor IT) al een oud bakje dat hij heeft.
En stel dat het niet (goed) werkt hebben we geen opzegkosten of -periode en kiezen we voor een andere formule?

@ Papakind: bedankt voor de vertaling :wink:

Plaats reactie