foutmelding verzonden mail

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Elly

foutmelding verzonden mail

Bericht door Elly » 08 sep 2011, 07:15

Ik kreeg een mail tot informatieaanvraag voor onze tweedehandsbeurs, dus van iemand die niet in mijn adresboek zit.

Ik klik op 'beantwoorden' en stuur hen de gevraagde uitleg.
Ik krijg volgende foutmelding:
The following message to <XXX@telenet.be> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 550-'5.1.1 Recipient address rejected: User Unknown'

Ik neem mijn verzonden mail terug en klik op doorsturen, waarna ik het adres kopieer en bovenaan in de balk plak.
Ik krijg opnieuw dezelfde foutmelding.

Derde poging door een heel nieuw document te openen en manueel het adres in te geven, geeft alweer dezelfde foutmelding.

Hoe kan iemand 'niet gekend' zijn als ik zelf een mail van hen kreeg?
Het is belangrijk dat ik deze mensen kan bereiken. Helaas heb ik geen andere gegevens van hen...
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

121003

Re: foutmelding verzonden mail

Bericht door 121003 » 08 sep 2011, 09:41

Ik had dit onlangs, en het was een fout in het email adres van de verzender. Er stond voornaamnaam@provider.be, terwijl het gewoon voornaam@provider.be moest zijn. Misschien eens wat experimenteren met het email adres? puntje toevoegen of weglaten tussen voornaam en naam, eens met enkel voornaam, dat soort dingen...

Elly

Bericht door Elly » 08 sep 2011, 09:56

Satur9 schreef:Ik had dit onlangs, en het was een fout in het email adres van de verzender. Er stond voornaamnaam@provider.be, terwijl het gewoon voornaam@provider.be moest zijn. Misschien eens wat experimenteren met het email adres? puntje toevoegen of weglaten tussen voornaam en naam, eens met enkel voornaam, dat soort dingen...
Ik ging er van uit dat het adres wat je doorkrijgt als er een mail binnen komt, altijd het juiste is.
Net dus wat gespeeld met de naam. Twee van de 3 kwamen al terug. Eentje waar ik een 1 achter de naam en voor de @ toevoegde (ik merkte bij mijn andere connecties die een telenet-adres hebben dat dit nogal eens voorkomt), is niet terug gekomen. Nu maar hopen dat ik bij de juiste mensen terecht gekomen ben...
Alvast bedankt voor 't advies!
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric » 08 sep 2011, 09:59

Satur9 schreef:Ik had dit onlangs, en het was een fout in het email adres van de verzender. Er stond voornaamnaam@provider.be, terwijl het gewoon voornaam@provider.be moest zijn. Misschien eens wat experimenteren met het email adres? puntje toevoegen of weglaten tussen voornaam en naam, eens met enkel voornaam, dat soort dingen...
Met vertrouwelijke mails zou ik dat toch niet avonturen.
De kans dat je bij een verkeerde bestemmeling terechtkomt is niet denkbeeldig hé?

121003

Bericht door 121003 » 08 sep 2011, 10:02

Dat is zo Eric. In mijn geval was het een mail van iemand die ik zeer goed kende, en van wie ik wist dat hij in één of ander toestel waarmee hij de mail verstuurde, het email adres foutief moest ingegeven hebben. Wat ik zag na één keer proberen doorsturen. Maar het kan natuurlijk een beetje riskant zijn.

121003

Bericht door 121003 » 08 sep 2011, 10:04

Een email adres van een afzender kan dus wel foutief zijn. Iemand moet het mailprogramma configureren, en daarbij het email adres ingeven. En het gebeurt wel eens dat iemand een tikfout maakt of email adressen door elkaar klutst of zo.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 08 sep 2011, 19:22

Je kan eens in de headers van die mail gaan kijken vanwaar hij komt. Afhankelijk van de mailservers waar die gepasseerd is kan het zijn dat je toch nog het juiste adres of een mogelijke alias terugvindt. Zo zijn alle skynet.be mailadressen ook te bereiken via een nummer@skynet.be.

Nic

Elly

Bericht door Elly » 09 sep 2011, 13:18

Voorlopig nog geen reactie gekregen, niet van die persoon, maar ook niet van iemand anders (ik had gevraagd het mij te laten weten als ik verkeerd zat (en me ook verontschuldigd)).
Cyber schreef: in de headers kijken
En ik ben maar een leek hoor, ik zou niet weten waar kijken... :oops:

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 09 sep 2011, 15:41

Welk emailprogramma gebruik je?

Nic

Elly

Bericht door Elly » 09 sep 2011, 17:45

Cyber schreef:Welk emailprogramma gebruik je?

Nic
microsoft outlook

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 09 sep 2011, 18:01

Elly schreef:

Nic
microsoft outlook
Dat doe je de inkomende mail open en kies je in de menu "view" - "message header". Dan zie je waar die mail fysisch vandaankomt terwijl je het geconfigureerde reply-adres van de afzender negeert. Je zal wss zien dat de twee niet exact dezelfde zijn.

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Elly

Bericht door Elly » 09 sep 2011, 19:52

cactus schreef:
Elly schreef:

Nic
microsoft outlook
Dat doe je de inkomende mail open en kies je in de menu "view" - "message header". Dan zie je waar die mail fysisch vandaankomt terwijl je het geconfigureerde reply-adres van de afzender negeert. Je zal wss zien dat de twee niet exact dezelfde zijn.

C
Oei... :oops: ik schreef het al, ik ben echt een leek.
Als ik de mail open, dan kan ik bovenaan enkel kiezen tussen 'bestand' en 'bericht'. Nergens 'vieuw' of 'header'

Plaats reactie