microsoft office word 2007

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
nana

microsoft office word 2007

Bericht door nana » 18 sep 2010, 09:33

ik heb microsoft office word 2007 op mijn pc staan, maaaaaar...die was dus maar 60 keer te gebruiken (was een proefversie) dus nu moet ik een productcode invoeren en dat heb ik niet.
Ben gaan kijken voor dat programma maar dat kost dus veel (té veel voor mijne portemonnee)
Ik MOET mijn verslagen en taken ed via de site van school (smartschool) inleveren en natuurlijk gaat die site natuurlijk alleen met microsoft.....
Heb al geprobeerd via wordpad en microsoft works tekstverwerker en dat gaat dus niet;....

Heeft er iemand nog een productcode liggen???

die code die bij dat programma zit kan je (zo hebben ze me verteld) 3 keer op 3 verschillende pcs gebruiken (of er zitten 3 codes bij of zoiets)

ik wil er gerust voor betalen als het een schappelijke prijs is.....
if you're afraid to fall, you'll never fly

131029

Re: microsoft office word 2007

Bericht door 131029 » 18 sep 2010, 09:46

nana schreef:Heeft er iemand nog een productcode liggen???
Hebt ge al eens geïnformeerd bij de school zelf?
Normaal moeten die toch licensies genoeg hebben om hun studenten in staat te stellen hun werk te doen.
Zou maar straf zijn als je heel dat pakket zelf moet aankopen.

Raar dat het met die tekstverwerker van Microsoft Works niet lukt, zij stellen dat het compatibel is met Office.

Houvast-team

Bericht door Houvast-team » 18 sep 2010, 18:26

We willen jullie er graag op wijzen dat je voorzichtig moet zijn met softwarelicenties. Microsoft Office licenties mogen op 3 verschillende computers gebruikt worden, maar enkel binnen hetzelfde gezin.
(zie Microsoft support )

Legale oplossingen voor bovenstaand probleem mogen natuurlijk wel aangereikt worden.

Het Houvast-team

Werner
Teamlid

Bericht door Werner » 18 sep 2010, 18:57

De oplossing die mijn kinderen daarvoor gebuikten was van de rapporten in OpenOffice te maken (die software is gratis) en die dan op te slaan als Office document (met een .doc extensie).

Link voor software: nl.openoffice.org/
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 18 sep 2010, 19:50

Houvast-team schreef:Microsoft Office licenties mogen op 3 verschillende computers gebruikt worden, maar enkel binnen hetzelfde gezin.
Ahum??? :shock:

Dat geldt enkel voor de Microsoft Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten versie hoor. Voor andere versies van Office mag je die maar op 1 pc installeren en gebruiken!

Nic

nana

Bericht door nana » 19 sep 2010, 08:51

Ik heb men verslag opgemaakt in wordpad. Toen opgeslagen in mijn documenten.
Smartschool geopend en mijn verslag geupload in de documenten van smartschool en dan geopend ter controle. Opent dus enkel via microsoft office word en vraagt dan productcode (die ik niet heb)
Probleem is dat mijn hele vormgeving nu mis staat (woord verslag staat rechts, mijn naam staat niet meer langs elkaar, zinnen beginnen niet meer op één hoogte...) en ik kan dat niet aanpassen want zonder productcode werkt m.o. word niet.....
zucht.....

ps: we moeten het dus zelf wel aankopen peter, daar komt de school niet tussen.
En anders moet je het na je schooluren in de bib-school maken waar laptops ter beschikking staan. Maaaaaar.....ik kan dus moeilijk elke avond tot een uur of 22u met de kids daar gaan zitten om mijn taken en verslagen te maken hé, want het is niet eenmalig want de taken en verslagen vliegen me rond men oren!

ps: cyber, de lerares zei toen ik mijn probleem uitlegde dat ik maar moest rondkijken of er nog 2 mensen waren die die productcode nodig had om de prijs in 3 te kunnen delen omdat je dat dus 3 keer kan gebruiken

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 19 sep 2010, 08:56

De goedkoopste versie is deze. Soms vind je ze nog wel iets goedkoper in computerwinkels. De prijs lijkt mij wel redelijk maar het blijft natuurlijk veel geld voor een thuisgebruik softwarepakket. Deze versie mag je dan ook op 3 pc's binnen hetzelfde gezin installeren.

Nic

nana

Bericht door nana » 19 sep 2010, 09:19

De goedkoopste versie is deze. Soms vind je ze nog wel iets goedkoper in computerwinkels. De prijs lijkt mij wel redelijk maar het blijft natuurlijk veel geld voor een thuisgebruik softwarepakket. Deze versie mag je dan ook op 3 pc's binnen hetzelfde gezin installeren
Dat valt nog mee, maar hoe weet ik of die wel gaat op smartschool?

cyber, mag ik je de site van smartschool en mijn inloggegevens eens sturen via pb en kan jij dan eens kijken aub? :pray:

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 19 sep 2010, 09:23

Ja hoor, doe maar.

Normaal zal die wel gaan op smartschool, is dezelfde bestandsextensie als office 2007.

Nic

Bieke
Teamlid

Bericht door Bieke » 19 sep 2010, 10:57

nana schreef:Ik heb men verslag opgemaakt in wordpad. Toen opgeslagen in mijn documenten.
Smartschool geopend en mijn verslag geupload in de documenten van smartschool en dan geopend ter controle. Opent dus enkel via microsoft office word en vraagt dan productcode (die ik niet heb)
Probleem is dat mijn hele vormgeving nu mis staat (woord verslag staat rechts, mijn naam staat niet meer langs elkaar, zinnen beginnen niet meer op één hoogte...) en ik kan dat niet aanpassen want zonder productcode werkt m.o. word niet.....
zucht.....
Nana, hoe kan je nu weten dat de vormgeving overhoop gegooid is als je Word niet kan openen? Dan kan je het document toch niet zien in Word?
Volgens wat ik hier lees is alles gewoon in orde.
Wordpad maakt een rtf-document. Dat heb je blijkbaar probleemloos kunnen opladen naar Smartschool (wat voor mij eigenlijk ook vanzelfsprekend is).
Als je het wil controleren, kan je best een rechtermuisklik doen op het opgeladen document en het vervolgens bv op je desktop bewaren. Dan open je Wordpad en open je daarin het document dat je op je desktop opgeslagen hebt. Ik wil wedden dat dat dan perfect in orde is.

Wat er volgens mij op dit ogenblik gebeurt, is dat de rtf-extensie gekoppeld is met Word (wat normaal is als je een Office geïnstalleerd hebt op je pc), bijgevolg zal de pc wanneer je dubbelklikt op een rtf-document of op een link ervan op een webpagina, automatisch Word proberen te openen. Omdat je echter geen geactiveerde (legale) versie van Word hebt, loopt het daar vast. Jouw docenten hebben wel een werkende Word-versie en bij hen zal het dus probleemloos openen én met de opmaak die jij eraan gegeven hebt.

miaauw

Bericht door miaauw » 19 sep 2010, 12:06

installeer gewoon openoffice, dat is gratis
je saved je documenten als een word document en probleem opgelost, dan kan je zonder problemen uploaden naar smartschool, ik werk al jaren met openoffice

nana

Bericht door nana » 19 sep 2010, 13:34

Nana, hoe kan je nu weten dat de vormgeving overhoop gegooid is als je Word niet kan openen? Dan kan je het document toch niet zien in Word?
opent wel, maar kan het niet bewerken.

allemaal mercikes maar heb ne kameraad gevonden die dat programma had liggen en die is het komen installeren daarjuist, dus het is opgelost. Oef!!!
laat de 10/10 maar komen voor mijn verslagen :wink: 8)

Not with me too

Bericht door Not with me too » 20 sep 2010, 05:51

een tip voor alle schoolgangers en hun kids:

http://www.digikids.be/dk_NL/E-SHOP/MIC ... ds-lln.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

zippie

Bericht door zippie » 15 okt 2010, 18:14

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door zippie op 30 mar 2011, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 16 okt 2010, 17:09

Microsoft Website schreef:Alleen werknemers van bepaalde Microsoft®-klanten komen in aanmerking voor deze aanbieding.
Microsoft Website schreef:Werknemers van Microsoft® Volume Licensing-klanten met Software Assurance die de gedekte licenties op het werk gebruiken, komen in aanmerking voor de aanschaf van deze Office-toepassingen voor gebruik op een thuis-pc gedurende hun dienstverband.
Niet iedereen kan dit zomaar bestellen lijkt me, en hoe kan je op een pagina voor thuisgebruikers een enterprise versie aankopen? Je hebt trouwens een programmacode nodig om te kunnen bestellen...

Nic

Papakind

Bericht door Papakind » 16 okt 2010, 17:32

Gewoon Openoffice gebruiken en inderdaad opslaan als Office extensie (.doc etc...)
Even kort mee leren werken en voila, helemaal gratis en even zeer professioneel.
Niet vergeten de Nederlandstalige spellingcontrole te installeren.
:yes:

http://nl.openoffice.org/downloaden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aquaman
Teamlid

Bericht door Aquaman » 16 okt 2010, 18:39

zippie schreef:Op deze locatie kan je normaal heel goedkoop licenties voor office aanschaffen, ikzelf heb hier mijn legale office 2007 enterprise (di de volledige versie) aangeschaft.

https://www.microsofthup.com/hupemea1/d ... bJqEkAAAAG" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes
zippie

Wij hebben hier van dit aanbod kunnen genieten via de werkgever van Mararangi. :yes:
Particulieren die niet bij een bedrijf werken die aan het bewuste programma meewerkt, vallen uit de boot. :hand:
Als uw bedrijf momenteel deelneemt aan het programma voor thuisgebruik, kunt u Microsoft® Office Professional 2010 aanschaffen voor slechts 12,95 Euro. Voer het e-mailadres van uw werk in en ontdek of u in aanmerking komt voor deze aankoop:

Geen goede tip voor de doorsnee gebruiker dus. :naughty:
Veni, Vidi, Velcro...

Plaats reactie