Vanalles en nog wat :-(

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Katia

Vanalles en nog wat :-(

Bericht door Katia » 14 sep 2010, 18:20

Er is geen enkele toepassing van mijn legale Microsoft Office 2003 die nog werkt.

Bij het opstarten krijg ik de melding:

Windows Installer
The feauture you are trying to use is on a network resource that is unavailable.
Click on OK or try again, or enter an alternate path to a folder containing the installation package "TrayApp.msi" in the box below.

Als ik op OK click krijg ik dat venster terug.

Hetzelfde verhaal met "AIO_CDB_software.msi", "status.msi", "hp productassistant.msi" en "solutioncenter.msi".

Als ik outlook wil openen krijg ik:
Kan Microsoft Office niet starten. MAPI32.DLL is beschadigd of de versie is verkeerd. Mogelijk komt dit doordat u andere software voor e-mailcommunicatie hebt geïnstalleerd. Installeer opnieuw.

Als ik Excel wil openen:
De functie die u wilt gebruiken bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is.
Klik op OK om het opnieuw te proberen of typ in onderstaande vak een ander pad naar een map met het installatiepakket STD11N.MSI

Probleem met snelkoppeling. De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat en of u toegang tot de bron hebt.

enz., enz., pfff
Ter info: heb Windows Vista Home Premium - Versie 6.0 service pack 2

Cyber
Contacteer:

Re: Vanalles en nog wat :-(

Bericht door Cyber » 14 sep 2010, 18:29

Als je die melding krijgt, gewoon je cd rom van Office invoeren en kiezen voor "enter an alternate path to a folder containing the installation package "TrayApp.msi" in the box below". Normaal zullen dan je ontbrekende bestanden worden herinstalleerd.

Succes!

Nic

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 14 sep 2010, 18:38

Het beste dat je kan doen, is de installatie CD van Office 2003 erbijnemen, installatie overdoen, "advanced" kiezen en voor elk item de optie "run all from my computer" kiezen. Dan zal office normaal niet meer naar de cd/installatienetwerkpad "vragen" om de haverklap.

Deze idiote defaultsetting stamt uit de tijd dat harde schijfruimte nog duur en schaars was, en dat de mannen van M$ dus dachten de users te helpen door dit op die manier op te lossen... long time ago .-)

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 14 sep 2010, 18:44

Er moet toch iets gebeurd zijn met je pc dat je Office installatie plots de programma's niet meer weet staan :think:

Nic

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 14 sep 2010, 18:46

Cyber schreef:Er moet toch iets gebeurd zijn met je pc dat je Office installatie plots de programma's niet meer weet staan :think:

Nic
wss "iets" van driveletter gewijzigd ofzo he Cyb....
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Katia

Bericht door Katia » 14 sep 2010, 19:40

Moet iets verkeerd gedaan hebben want heb mn CD Rom genomen en heb zowel "Programma installeren of uitvoeren" als "Installeren" gedaan en dan verschijnt er "De installatiebestanden worden naar de computer geïnstalleerd" en daarna "Kan dit patchpakket niet openen. Controleer of het patchpakket bestaat en of u toegang tot het pakket hebt, of neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket geldig is voor windows installer". En daarna is hij uitgevallen...

miaauw

Bericht door miaauw » 15 sep 2010, 20:33

wel
start
run
"outlook /safe " intikken
outlook start op in safe modus
klik op "help" bovenaan
klik op "detect and repair"

dit is een repair van je office-suite
kijk eens of dit lukt vooraleer je al het andere gaat doen , en test dan opnieuw wat hij doet erna (afsluiten en heropstarten in normale modus dus)

Katia

Bericht door Katia » 24 sep 2010, 08:22

miaauw schreef:wel
start
run
"outlook /safe " intikken
outlook start op in safe modus
klik op "help" bovenaan
klik op "detect and repair"
Heb dit een aantal maal geprobeerd maar na het intikken van outlook / safe verschijnt een schermpje met "Windows installer - installatie voorbereiden" en nadien terug de melding: Kan Microsoft Office niet starten. MAPI32.DLL is beschadigd of de versie is verkeerd. Mogelijk komt dit doordat u andere software voor e-mailcommunicatie hebt geïnstalleerd. Installeer opnieuw.

Hij heeft precies ook last met het installeren van updates allerhande ...

radiocreep

Bericht door radiocreep » 24 sep 2010, 12:17

Misschien je Windows naar een herstelpunt laten gaan?
woorden
doen afbreuk
aan de verborgen zin

alahambra

Bericht door alahambra » 24 sep 2010, 15:53

probeer dit eens

http://support.microsoft.com/kb/926196" onclick="window.open(this.href);return false;
Success is how high you bounce when you hit the bottom.

Katia

Bericht door Katia » 27 sep 2010, 18:24

alahambra schreef:probeer dit eens

http://support.microsoft.com/kb/926196" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ik geprobeerd maar kan deze map niet vinden :C:\Program Files\Common Files\System\Msmapi\1033

Hoe kom ik aan dat herstelpunt van windows?

radiocreep

Bericht door radiocreep » 28 sep 2010, 12:33

Heb ik geprobeerd maar kan deze map niet vinden :C:\Program Files\Common Files\System\Msmapi\1033
Misschien vind je het niet omdat je geen verborgen bestanden kan zien.

Hier http://www.websonic.nl/pctips/windowsvi ... rgeven.php wordt uitgelegd hoe je dit in Vista kan wijzigen.

Misschien is het, voor je naar een vorig herstelpunt gaat, beter toch eerst te proberen wat alahambra doorstuurde, .
woorden
doen afbreuk
aan de verborgen zin

Katia

Bericht door Katia » 28 sep 2010, 12:43

Heb dat wat Alhambra stuurde geprobeerd en kan die map waarnaar ze verwijzen niet vinden vandaar dat ik dat herstelpunt wilde proberen.

Het enige dat (momenteel?) nog werkt is internet.
De I-tunes versie 10 krijgt hij niet geïnstalleerd en sommige updates ook niet.
Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft of niet...

Nathesi

Bericht door Nathesi » 28 sep 2010, 12:48

Katia schreef:Heb dat wat Alhambra stuurde geprobeerd en kan die map waarnaar ze verwijzen niet vinden vandaar dat ik dat herstelpunt wilde proberen.
radiocreep schreef:Misschien vind je het niet omdat je geen verborgen bestanden kan zien.
;)

Bovenaan (bvb in de map common files) 'extra' kiezen, dan 'mapopties' , tabblad 'weergave' en 'verborgen mappen en bestanden weergeven' aanvinken (tenzij het al aangevinkt staat natuurlijk, dan is dat het probleem niet)
Op een dag ontmoetten Vriendschap en Liefde elkaar. Liefde vroeg: "Waarom besta jij, terwijl ik al besta?"
Vriendschap glimlachte en zei: "Om een glimlach te brengen waar jij tranen achterlaat"

radiocreep

Bericht door radiocreep » 28 sep 2010, 12:50

Hier
http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tri ... assen.html
staat uitgelegd hoe je naar een vorig herstelpunt gaat. Ik zou het meest recente proberen.
woorden
doen afbreuk
aan de verborgen zin

Nathesi

Bericht door Nathesi » 28 sep 2010, 12:55

Nathesi schreef:Bovenaan (bvb in de map common files) 'extra' kiezen, dan 'mapopties' , tabblad 'weergave' en 'verborgen mappen en bestanden weergeven' aanvinken (tenzij het al aangevinkt staat natuurlijk, dan is dat het probleem niet)
Ik was wat te snel... komt ongeveer op hetzelfde neer, maar voor de duidelijkheid: http://www.vistacursus.com/show/104/15/ ... geven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op een dag ontmoetten Vriendschap en Liefde elkaar. Liefde vroeg: "Waarom besta jij, terwijl ik al besta?"
Vriendschap glimlachte en zei: "Om een glimlach te brengen waar jij tranen achterlaat"

alahambra

Bericht door alahambra » 28 sep 2010, 15:06

Hmmm...

Die map zou er moeten zijn ik zal proberen vanvond even op een vista te kijken...of het een verborgen map/systeem map is of niet...

want ik vrees dat een herstelpunt niet veel zal uithalen in dit geval...
Success is how high you bounce when you hit the bottom.

Plaats reactie