Administrator rechten

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Lost

Administrator rechten

Bericht door Lost » 11 aug 2010, 11:38

Een vriend van me heeft onlangs op z'n tweedehandspc een gebruikers wachtwoord ingesteld. Nadien wou hij die opstarten en bleek dat hij een administrator ww moest invoeren. Het ww dat hij had ingesteld werd niet aanvaard met als gevolg dat hij z'n pc niet meer kan opstarten.
Besturingssysteem is XP.

Hoe kan hij dit oplossen?
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Cyber
Contacteer:

Re: Administrator rechten

Bericht door Cyber » 11 aug 2010, 12:05

Lost

Bericht door Lost » 11 aug 2010, 12:12

Ik laat je het resultaat weten Nic.
Thx
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.

Lost

Bericht door Lost » 12 aug 2010, 15:50

We hebben deze link gebruikt, maar zonder resultaat.
Ook allerlei hulpprog's gedownloaded, maar die worden telkens als image opgeslaan. We kunnen ze niet unzippen. Enige suggesties of tips?
Ik dacht om via de safemode een herstelpunt te maken, maar ook daar is het ww nodig. In de bios hebben we wel de mogelijkheid om een ww in te voeren, maar dat komt niet overeen met het windows ww.
We're all trapped.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 12 aug 2010, 16:01

Ik denk dat het dan beter is om XP volledig opnieuw op te starten. Je kan om op te starten een Ubuntu Live CD maken waarmee je na het opstarten de harde schijven kan benaderen om belangrijke data te backuppen. En daarna een volledige herinstallatie van XP. Dit zal veel sneller gaan dan verder te zoeken naar mogelijkheden om het wachtwoord (terug) te weten te komen. :)

Grtjs,

Nic

Lost

Bericht door Lost » 12 aug 2010, 18:58

'T zal een onbegonnen werk zijn vrees ik.
Als die pc opstart, dan krijgen we het windows opstartvenster, waar hij z'n ww moet invoeren als admin, zelfs het "knopje" met het vraagteken verschijnt niet...
Als ik dan z'n cd-rom gebruik om op te starten, dan gebeurt net hetzelfde. Het is net dat dat het probleem geeft, alleen als admin kan hij z'n bios aanpassen.
De pc heeft niets van originele software enkel copie's , maar wel de OEM-licenties en de persoon van wie hij die kocht is niet meer bereikbaar op z'n gsm, het nummer is niet meer in gebruik.

Ik ga eens zoeken naar die Unbuntu live cd-mogelijkheid, en als dit niet lukt moet hij maar op een ander gaan zoeken.
We're all trapped.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 12 aug 2010, 19:20

Lost schreef:alleen als admin kan hij z'n bios aanpassen.
Het aanpassen van de bios heeft niets te zien met de administratorrechten in Windows hoor. Er zal een wachtwoord op die bios staan, ook dat kan je resetten, afhankelijk van het moederbord zijn daar verschillende truukjes voor, zelfs overrule wachtwoorden. Maar dat wordt wel even zoeken op het internet en uittesten dan.

De batterij een nachtje van het moederbord afhalen kan ook al helpen, of een bepaalde jumper instelling op het moederbord.

Nic

Lost

Bericht door Lost » 12 aug 2010, 19:26

In de bios bedoel ik de bootsectoren, waarvan ik probeerde om het via de cd drive te doen, maar ook die aanpassing werd niet aanvaard.

Ik laat het boeltje voor wat het is, heb daar nu al m'n hele middag versleten ipv thuis verder te doen. Misschien dat het lukt via die live-cd, maar 'k hou je op de hoogte Nic.
Alvast bedankt.
We're all trapped.

Plaats reactie