PC valt uit

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Katia

PC valt uit

Bericht door Katia » 14 jul 2010, 15:03

Hallo,

Mijn pc valt al enkele dagen constant uit en dan krijg ik volgende melding op mijn scherm "No signal". Soms is het na 1 min., soms na 5 min, ...
Als ik hem dan opnieuw opzet moet ik kiezen tussen beveiligde modus, ... en standaard staat die op normaal opstarten wat ik dan ook doe.

Ik probeerde vandaag de update van i-tunes te doen en kreeg een melding : windows installer - The feauture you are trying to use is on network resource that is unavailable.
Ik weet niet of het ermee te maken heeft of niet...

Wat kan er gaande zijn?

Gr, K

Cyber
Contacteer:

Re: PC valt uit

Bericht door Cyber » 14 jul 2010, 17:13

Heeft je pc voldoende verluchting? Met de voorbije warmte is het meest voorkomende pc probleem oververhitting en dan valt ie (meestal én hopelijk) vanzelf uit. Het kan ook zijn dat je een virus hebt opgelopen, welk antivirusprogramma gebruik je?

De fout van I-tunes heeft er (vermoedelijk) niet dadelijk iets mee te maken.

Grtz,

Nic

Lost

Bericht door Lost » 14 jul 2010, 17:21

Ik heb hetzelfde probleem bij twee pc's. Antivirus is A-vast.
De éne pc (met extra ventilatie) blijft nu ook nog vastlopen in de opstartfase. Zelfs in safe-mode komt er weinig beweging in.
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 14 jul 2010, 17:37

Zelfs met extra ventilatie kan je pc oververhitten, als de omgevingslucht te warm is, haalt ventilatie weinig uit.

Het kan uiteraard ook een totaal ander probleem zijn, misschien een windows update die niet goed geïnstalleerd werd.

Valt de pc gewoon uit of zie je eerst een foutmelding? Hier vind je een tooltje waarmee je kan uitzoeken waarom je pc crasht.

Grtz,

Nic

Katia

Bericht door Katia » 14 jul 2010, 17:51

PC staat gewoon op de grond met vrije verluchtingsopening en valt zelf stil als hij nog maar 1 min aanstaat.
Het is idd zo dat hij 1 van de 3 updates niet zou kunnen installeren maar ik heb niet kunnen terugvinden welke.
Ik zal dat nog eens proberen en dan best (proberen) malware malbytes te laten runnen?

radiocreep

Bericht door radiocreep » 15 jul 2010, 09:10

Misschien draait de koelingsventilator van de processor zelf niet meer, of ligt er teveel stof op de processor. Het stof verwijderen zou kunnen helpen. Dan moet je wel de pc openen natuurlijk, ik weet niet of je dat ziet zitten....
Er bestaan programma's die de temperatuur van de processor bewaken en weergeven. Deze zijn wel specifiek per merk en type processor denk ik, dus moet je eerst proberen uitvlooien welke processor er in je pc zit...
woorden
doen afbreuk
aan de verborgen zin

Plaats reactie