netfxupdate.exe

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
gpunk

netfxupdate.exe

Bericht door gpunk » 06 feb 2010, 09:18

Op mijn Vista machien krijg ik sinds een paar dagen bij opstarten een waarschuwing dat onbekend programma netfxupdate.exe op mijn computer probeert te starten.
Google geeft tegenstrijdige raad: volgens de ene site is dit een Trojan, volgens een andere is dit een noodzakelijke component van Windows.
(Ik heb onlangs een paar automatische updates van Vista laten uitvoeren.)

Kent iemand dit programma? Vertrouwen of verwijderen?

Danke

Carooke

Re: netfxupdate.exe

Bericht door Carooke » 06 feb 2010, 10:23

Ik ken er geen lap van.. maar als je op de mikiesoft website het zoekt, dan is het toch onderdeel van een update..
Zou het dus laten staan, en eventueel mailtje sturen naar de jongens daar :-)
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

miaauw

Bericht door miaauw » 06 feb 2010, 10:25

ik zou schoon die updates terug downloaden als ik u was , vista zonder updates tsss

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 06 feb 2010, 10:31

Op het eerste zich is netfxupdate een legitiem onderdeel van het NET framework binnen Windows MAAR:
Important: Some malware camouflage themselves as netfxupdate.exe, particularly if they are located in c:\windows or c:\windows\system32 folder. Thus check the netfxupdate.exe process on your pc whether it is pest. We recommend Security Task Manager for verifying your computer's security. It is one of the Top Download Picks of 2005 of The Washington Post and PC World.
Ik zou mijn pc eens laten scannen door verschillende anti-virus/anti-spyware programma's en kijken of er eentje melding maakt van een mogelijke besmetting.

Normaal zou je geen melding mogen krijgen van netfxupdate wanneer het de echt is, het feit dat je dat wel krijgt, doet me vermoeden dat er meer aan de hand is.

Grtz,

Nic

Papakind

Bericht door Papakind » 06 feb 2010, 14:52

Dit is een handig, zeer klein, eenvoudig en megagekend programmaatje om zelf te bepalen wat je samen met windows wilt opstarten. Ik gebruik het al menig jaar met heel veel plezier en zonder problemen. Sla het op je bureaublad op, installeer en vink aan of af.
Tip, verwijder de meldingen niet in het tabblad "Opstart Programma 's", schakel ze gewoon uit.
En niet verschieten, Waf!
:yes:

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 06 feb 2010, 16:06

Papakind, dit heeft toch niet echt met dit probleem te maken? Indien het inderdaad om de echte netfxupdate gaat, moet je dat helemaal niet uitschakelen, gaat het om malware moet je het niet uitschakelen maar verwijderen alvorens het andere bestanden infecteert.

Maar je programmaatje is alleszins wel handig, bedankt voor de tip.

Grtz,

Nic

Papakind

Bericht door Papakind » 06 feb 2010, 17:45

Dag Cyber, dat is waar. fx deed mij even denken aan de besturing van een grafische kaart, vandaar. Omdat de laatste updates van drivers vaak alleen betrekking hebben op de laatste nieuwste kaarten is het niet steeds nodig om te updaten voor een oeroud beestje, dacht ik.
Maar het heeft inderdaad met framework te maken, iets waarvan ikzelf niet altijd begrijp waarom er zo'n ontwikkelplatform op mijn pc'tje moet draaien, en nog minder waarom mijn pctje daardoor te pas en te onpas als server gebruikt kan worden.
Dus: inderdaad, groot gelijk, gaatjes van windows kan je beter dichtmetselen. :yes: Dat is zowat de enige software update die hier zonder toelating mag draaien.
Scannen maar, of de persoonlijke firewall toestemming geven mocht hij iets tegenhouden.
gpunk, hou ons op de hoogte of je iets vindt, ben echt benieuwd.
:roll:

gpunk

Bericht door gpunk » 07 feb 2010, 23:17

AVG geeft nergens melding van. Moet ik een ander soort scan gebruiken?

Ik heb de laatste Windows Update net gedesinstalleerd en het de boodschap is , na restart, verdwenen.

Dus was het waarschijnlijk een component van .net, maar dan begrijp ik niet waarom het als 'onbekend' gesignaleerd werd.
We zullen zien bij de volgende reeks installaties (de .net update staat als 'belangrijk' aangegeven; niet als 'optioneel)

Heb ik .NET eigenlijk nodig? (wat is .NET?)

In ieder geval al bedankt voor de hulp.

Katia

Bericht door Katia » 08 feb 2010, 07:49

gpunk schreef: (wat is .NET?)
Kan dat niet te maken hebben met windows live (NET paspoort)? Het is maar een gok hoor.

Carooke

Bericht door Carooke » 08 feb 2010, 09:42

The netfxupdate.exe is a program file that is related with .NET Framework. The netfxupdate.exe is an essential component of .NET Framework; it is an executable file that supports the .NET Framework in building and operating next generation software applications and web services in Windows. The netfxupdate.exe is a process associated with Microsoft Windows operating system. The netfxupdate.exe is a safe component and there is no need to terminate this process from your system.

The .NET Framework enhances the scalability and performance of the software applications in Windows. This process is Microsoft's managed code programming model in creating applications on Windows clients, servers and mobile or embedded devices. The .Net Framework enables developers to build applications including web applications, server applications, smart client applications, console applications, database applications, and other types of applications

De rest kan je hier lezen :-)
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

Plaats reactie