Hoe een draadloos netwerk opzetten

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Lost

Hoe een draadloos netwerk opzetten

Bericht door Lost » 30 dec 2009, 15:46

Ik sukkel al een tijdje met het zoeken naar de juiste manier voor het opzetten van een draadloos netwerk.
De laptop heeft een draadloze netwerkkaart WL 3560 (v2) van planet.

Mijn router is er eentje van US Robotics. Maar daar zijn de online instellingen nogal onduidelijk voor mij.
Hoe zet ik bvb de LAN settings, de WAN settings en al wat meer?
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Cyber
Contacteer:

Re: Hoe een draadloos netwerk opzetten

Bericht door Cyber » 30 dec 2009, 19:04

Dat hangt van router tot router af hoe je dat juist moet instellen. Het is zo dat je router net na je modem (adsl of kabelmodem) moet geplaatst worden, de meeste routers hebben 4 poorten waar je bekabeld mee kan surfen.

Verder dien je in de instellingen van je router het draadloos gedeelte te configureren, je netwerk een ssid geven (een naam geven). Het draadloos netwerk dient ook beveiligd te worden (afhankelijk van de mogelijkheden van je router en je draadloze netwerkkaart op je laptop kan dit WEP, WPA, WPA2 zijn). Maar probeer eerst of de verbinding lukt zonder beveiliging, daarna stel je een wachtwoord in op de verbinding van de router en op de laptop en klaar is kees.

Heb je geen handleiding van je router of zit er geen wizard in om de instellingen te doen?

De router kan je benaderen via adres 192.168.0.1 of een gelijkaardig adres in te tikken in je browser.

Nic

Lost

Re: Hoe een draadloos netwerk opzetten

Bericht door Lost » 30 dec 2009, 20:58

Cyber schreef:Dat hangt van router tot router af hoe je dat juist moet instellen. Het is zo dat je router net na je modem (adsl of kabelmodem) moet geplaatst worden, de meeste routers hebben 4 poorten waar je bekabeld mee kan surfen.

Verder dien je in de instellingen van je router het draadloos gedeelte te configureren, je netwerk een ssid geven (een naam geven). Het draadloos netwerk dient ook beveiligd te worden (afhankelijk van de mogelijkheden van je router en je draadloze netwerkkaart op je laptop kan dit WEP, WPA, WPA2 zijn). Maar probeer eerst of de verbinding lukt zonder beveiliging, daarna stel je een wachtwoord in op de verbinding van de router en op de laptop en klaar is kees.

Heb je geen handleiding van je router of zit er geen wizard in om de instellingen te doen?

De router kan je benaderen via adres 192.168.0.1 of een gelijkaardig adres in te tikken in je browser.

Nic
Hey Nick,
Bedankt.
Een deel van je uitleg had ik gevonden, maar 't probleem ligt bij de netwerkkaart volgens mij, want anderen met een laptop vinden hier wel hun verbinding als ik die open zet... onbeveiligd, maar da's de volgende stap dan.
Zie pb
We're all trapped.
Each of us is stuck being who we are. Sometimes we fight to change ourselves, but ultimately this has little effect.
We can change what we do, but we cannot change who we are

Plaats reactie