advies laptop

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Elly

advies laptop

Bericht door Elly » 08 dec 2009, 20:33

Dochter wil volgende laptop kopen, graag jullie advies:

www.vandenborre.be/WEB/NL/Netbook/ACER- ... qaLytnL.dm
Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

miaauw

Bericht door miaauw » 08 dec 2009, 20:41

is geen laptop maar een netbook

als je dochter niks tegen een klein scherm en mini-toetsenbord heeft geen bezwaar.

Maar ik heb de "laptop" van dezelfde serie (emachines e525 van acer) , en die kostte me maar 385€ voor een deftig scherm en keyboard.

Vraag is , wil ze het continue meeslepen, dan is iets kleiner wel sneller weggestoken, de mijne sleep ik niet meer op en af met het treintje, maar qua gebruiksvriendelijkheid ben ik toch meer voor een laptop te vinden.

(ik tik graag zonder continue twee toetsen vast te hebben)

Greetz Miaauw

Elly

Bericht door Elly » 08 dec 2009, 20:46

Een fatsoenlijk mens beledigt mij niet, een onfatsoenlijk mens kan mij niet beledigen...

miaauw

Bericht door miaauw » 08 dec 2009, 20:50

mijn persoonlijke optie, ja dat wel, maar nogmaals he elly, hangt van je dochter af en wat ze ermee wil doen.

Ik heb geen behoefte om mijn laptop mee naar het werk te slepen enzo, dus ik heb graag wat groots, mijn collega sleept alle dagen zijn netbook mee op de trein en die wil dat het in een normale tas past, dus die wil klein

20100226

Bericht door 20100226 » 08 dec 2009, 21:06

Elly,
Ik heb een normale laptop (die ik amper nog gebruik) en zo'n 10 inch-geval.
In Aldi gekocht voor ik dacht een kleine 300 €
Die laatste gebruik ik dagelijks om kleine dingetjes mee te doen zoals op een forum lezen ;). Ook voor kleine aanpassingen aan websites lukt het daarmee. Zelfs in bed :)
Op verlof vooral is het een gemak om mijn reisverslagen op te maken en bij te houden en vooral routes te plannen en in de gps te laden.
Maar het blijft een klein ding met een klein scherm en klein toetsenbord.
Dus heb ik nog een desktop voor de uitgebreidere werken.

Als je dochter er haar huiswerk op wil maken of spelletjes spelen (heb het dan nog niet over grafische hardware) zou ik toch opteren voor een groter scherm.
Tenzij ze haar huiswerk ook liever in bed maakt :):)

Elly

Bericht door Elly » 08 dec 2009, 22:26

Dus eigenlijk draait het bij jullie vooral om de afmeting?
Hij zou wel mee heen en weer genomen worden tussen ex en thuis. En ze kruipt er ook wel eens mee in bed :D .
Oudste zoon heeft ook een netbook (van Aldi, doch ook 399 euro) en dochter vindt het formaat geen probleem.
Maar maakt het verschil in bijvoorbeeld RAM of harde schijf dan niet zoveel uit of het merk?
De netbook (Acer) heeft 250 harde schijf tegenover de andere (Tosiba) 'maar' 160, terwijl het ram omgekeerd is: de netbook heeft 'maar' 1024 ram, tegenover de andere 3072.

miaauw

Bericht door miaauw » 08 dec 2009, 22:35

ik heb liever veel ram tegenover een kleine schijf , ram kan je moeilijk uitbreiden, een externe schijf is makkelijk te kopen he

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 08 dec 2009, 22:37

Dat verschil in schijfruimte is minder belangrijk dan het verschil in RAM, doet veel aan de snelheid van je pc. Dagelijks werken met een klein toetsenbordje en kijken naar een klein schermpje is weinig comfortabel. Het is misschien leuk om mee te nemen op reis, of op de trein, maar eigenlijk is het duur speelgoed, temeer omdat je voor een klein beetje meer geld al een volwaardige laptop kan kopen. Met volwaardig bedoel ik dan, een normaal toetsenbord, een optische drive (hou er rekening mee dat een netbook nooit over een dvd/cd-rom beschikt), en grotere schijf en een mate van uitbreidbaarheid (mogelijkheid om ram of pcmcia-devices toe te voegen).

Indien je dan ook niet echt dat ultra-draagbare aspect nodig hebt, dat zou ik een gewone laptop kopen. Vergelijk het met een tweezits-cabrio: leuk om mee te rijden, maar ambetant om naar de colruyt te gaan. Als tweede auto, tja, why not? ;-)

In ieder geval, voor je een computer koopt bij vandenborre, kijk ook eens in andere winkels, vandenborre is doorgaans vrij duur. En zie ook de website van Dell niet over het hoofd.

Grtz

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Elly

Bericht door Elly » 08 dec 2009, 22:42

Ze heeft zelf wat zitten snuffelen, ik heb me daar tot nu toe nog niet echt mee bemoeid. Ze had het daarstraks wel over Dell en daar leek ze heel wel enthousiast over (vooral wat de prijs betreft), maar ze vond nergens waar je die kan kopen. Ze zei dat je die enkel online kon krijgen en daar ben ik niet echt voor te vinden (kwestie van ergens naartoe te kunnen als dat ding mankeert), dus die piste heeft ze door mijn toedoen niet meer verder gezet. Weten jullie misschien waar Dell te koop is?
Laatst gewijzigd door Elly op 08 dec 2009, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

miaauw

Bericht door miaauw » 08 dec 2009, 22:44

via een reseller,

Veel kleinere computerhandels zijn reseller, vaak bepaalde particuliere zelfstandigen ook

cactus
Contacteer:

Bericht door cactus » 08 dec 2009, 22:49

Elly schreef:Ze heeft zelf wat zitten snuffelen, ik heb me daar tot nu toe nog niet echt mee bemoeid. Ze had het daarstraks wel over Dell en daar leek ze heel wel enthousiast over (vooral wat de prijs betreft), maar ze vond nergens waar je die kan kopen. Ze zei dat je die enkel online kon krijgen en daar ben ik niet echt voor te vinden (kwestie van ergens naartoe te kunnen als dat ding mankeert), dus die piste heeft ze door mijn toedoen niet meer verder gezet. Weten jullie misschien waar Dell te koop is?
Dell is in principe een online-merk, met een uitstekende after-sales ook. Er zijn ook wel resellers (maar niet veel), maar dat is niet het concept van het merk. Je moet daar geen schrik van hebben, een dell zal rapper hersteld zijn dan een laptop van vandenborre, ongeacht het merk.

C
"every new beginning comes from some other beginnings end"
(semisonic)
www.casacampello.be

Plaats reactie