van videoband naar dvd

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
Imke

van videoband naar dvd

Bericht door Imke » 15 nov 2008, 21:27

Ik heb hier nog een aantal videobanden die ik graag naar dvd zou kopiëren. Onlangs kocht ik nog een soort usb-stick in de aldi waarmee ik vanaf tv via m'n computer kon overzetten, maar het resultaat was bedroevend en ik bracht het dan maar terug. Ik heb een videotoestel en een aparte dvdrecorder. Is het mogelijk om zo te kopiëren?
Ik weet dat er toestellen bestaan die de beide functies bezitten en ook de kopieermogelijkheid. maar ik vind de aanschaf vrij duur, vooral omdat ik ze niet meer nodig heb eens de banden werden gekopieerd.
The world is too round to sit in a little corner

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 15 nov 2008, 23:32

Dat kan zeker, sluit je viedeorecorder via SCART aan op de recorder en sluit de recorder aan op tv. Nu kies je op de recorder voor de scart ingang bij opname en start de videorecorder, recordknop van de recorder indrukken en dubben maar :)

Nic

Imke

Bericht door Imke » 16 nov 2008, 13:23

Ben een echte leek
Ik heb de videorecorder verbonden via een scartkabel met de dvd-recorder. De videorecorder is gekoppeld aan de tv via een zwarte kabel (lijkt antennekabel) en met een scartkabel. Nu klikte ik bij Source scart aan, maar als ik op record duw, springt de rode knop maar even aan en daarna niets meer, wel pauzestand die ik niet teniet kan doen tenzij door het toestel af te zetten..

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 16 nov 2008, 19:26

Je moet een scart van je videorecorder naar je dvd recorder plaatsen en van je dvd recorder een scart naar de tv. Die antennekabel kan je beter op je dvdrecorder hangen ipv op je videorecorder.

Dus:

Scart van scartuitgang videorecoder naar scart in van dvd recorder (zal wss decoder op vermeld staan en een andere kleur hebben dan de andere scart op je dvdrecorder).

Scart van je dvdrecorder naar je tv. Antennekabel naar je dvdrecorder en vandaaruit naar de antenne-ingang van je tv.

De source moet je op je dvdrecorder kiezen (meestal in de setup), niet op je tv!

Alvorens op record te drukken, moet je normaal op het tv scherm het beeld dat je gaat opnemen, kunnen zien.

Succes!

Nic

Imke

Bericht door Imke » 16 nov 2008, 19:42

Cyber schreef:Je moet een scart van je videorecorder naar je dvd recorder plaatsen en van je dvd recorder een scart naar de tv. Die antennekabel kan je beter op je dvdrecorder hangen ipv op je videorecorder.

Dus:

Scart van scartuitgang videorecoder naar scart in van dvd recorder (zal wss decoder op vermeld staan en een andere kleur hebben dan de andere scart op je dvdrecorder).
hier ligt waarschijnlijk het probleem zoals Jo al aangaf. Mijn ene kabel heeft geen scarteinde en past dus niet in de IN. Ik zal er morgen een moeten aanschaffen en nog eens proberen.

Scart van je dvdrecorder naar je tv. Antennekabel naar je dvdrecorder en vandaaruit naar de antenne-ingang van je tv. Deed ik.

De source moet je op je dvdrecorder kiezen (meestal in de setup), niet op je tv! Heb ik ook gedaan.

Alvorens op record te drukken, moet je normaal op het tv scherm het beeld dat je gaat opnemen, kunnen zien. Dat zie ik niet.

Succes!
Bedankt, morgen doe ik een nieuwe poging.

Nic

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 16 nov 2008, 20:07

Je hebt inderdaad 2 kabels nodig met aan beide uiteinden een scart, 1tje van video naar recorder en eentje van recorder naar tv.

Dan zou het moeten lukken :)

Nic

Imke

Bericht door Imke » 16 nov 2008, 23:56

Heb kabels eens omgewisseld en nu heb ik klank, maar nog geen beeld.

Prutske

Bericht door Prutske » 17 nov 2008, 08:34

Imke schreef:Heb kabels eens omgewisseld en nu heb ik klank, maar nog geen beeld.
Misschien is een van je kabels stuk (dat heb ik ook al voorgehad, en dan is het perfect mogelijk dat je bijvoorbeeld alleen maar klant hebt)
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

linda louisa

Bericht door linda louisa » 17 nov 2008, 08:45

ik heb geen dvdrecorder maar wel een xbox waar wij dvd's me afspelen. kan dit dan ook allemaal?

linda
"This hole in my heart is in the shape of you and no-one else can fit it.
Why would I want them to?"
Jeanette Winterson

Prutske

Bericht door Prutske » 17 nov 2008, 08:50

Ik vermoed dat je wel op video zal kunnen opnemen, omgekeerd kan niet (een x-box is geen recorder)
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Imke

Bericht door Imke » 17 nov 2008, 12:38

prutske2005 schreef:
Imke schreef:Heb kabels eens omgewisseld en nu heb ik klank, maar nog geen beeld.
Misschien is een van je kabels stuk (dat heb ik ook al voorgehad, en dan is het perfect mogelijk dat je bijvoorbeeld alleen maar klant hebt)
De kabel net uitgetest en die is ok, maar ik denk dat er iets mis is met de scartuitgang van m'n videorecorder. Gisteren kreeg ik ook al geen beeld toen ik het videokanaal opnieuw moest programmeren. Ik vraag vanavond eens de videorecorder van de buren om nog eens te proberen.
Laatst gewijzigd door Imke op 17 nov 2008, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Nickyboy

Bericht door Nickyboy » 17 nov 2008, 12:45

hey imke

ik heb hier zo een scartverdeler mee ingang en uitgangen.
als nodig is?
The power of love
A force from above
Cleaning my soul
The power of love
A force from above
A sky-scraping dove

Imke

Bericht door Imke » 17 nov 2008, 13:26

Bedankt, eerst afwachten of het probleem zich nog stelt met recorder buren.

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 18 nov 2008, 13:52

Ik lees hier net dat je je ergert omdat het niet lukt. Ik heb misschien nog een ideetje.

Gebruik eens de gewone antenne(coax)kabel van de uitgang van je videorecorder naar de ingang van de dvd recorder, dan een coax van de uitgang van de dvd recorder naar je tv.

Laat je dvd recorder nu zoeken naar tv-zenders, normaal zou je op een gegeven moment beeld en geluid moeten zien. (ik dacht kanaal 36 maar is wss afhankelijk van de videorecorder).

Succes!

Nic

Imke

Bericht door Imke » 19 nov 2008, 14:39

Imke schreef:Bedankt, eerst afwachten of het probleem zich nog stelt met recorder buren.
Het is gelukt!!!! Het probleem lag inderdaad bij m'n videorecorder.
Ben aan het genieten van opnames van 5 jaar geleden. Wat zijn m'n kids groot geworden.
Een dikke merci, Cyber!

Cyber
Contacteer:

Bericht door Cyber » 19 nov 2008, 15:19

:D Graag gedaan :)

Geniet er maar lekker van.

Nic

Plaats reactie