pictogrammen

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
linda louisa

pictogrammen

Bericht door linda louisa » 01 mar 2008, 11:32

hoe kan ik op mijn bureaublad andere pictogrammen zetten? ik weet dat je dan op eigenschappen moet klikken enz maar die pictogrammen zijn zooooooooooooooo saai!!! Hoe kan ik er dus andere opzetten en kan ik ook fotootjes er op zetten als pictogram? Ik wil bv het handje van Houvast als pictogram voor de snelkoppeling..

linda

Manouchi

Bericht door Manouchi » 01 mar 2008, 11:37

Klik rechts op de te veranderen pictogram in je bureaublad
Klik op eigenschappen
Klik op veranderen pictogram
Bladeren....

en je kan invoegen, ook foto's of andere afbeeldingen opgeslagen in je pc :wink:
Aan de horizon schitteren mijn idealen.
Ze lijken onbereikbaar.
Maar vol vertrouwen in hun schoonheid
volg ik de weg die ze mij wijzen.

linda louisa

Bericht door linda louisa » 01 mar 2008, 12:39

als ik dat doe en ik ga bladeren in bv mijn foto's en ik klik op een foto, dan zegt hij (de computer dus) dat die map leeg is :roll:

linda

130718

Bericht door 130718 » 01 mar 2008, 13:20

ah gij hebt ook een mannelijke pc.. die zijn zo eigenwijs he...niet te doen :lol:

trouwens heb dat hier voor de fun ook es geprobeerd en ook hier vindt die geen afbeeldingen in de map waar ik ze bewaar... die zit nochtans vol met foto's...
dus hetzelfde probleem gelijk gij linda.

maar ik dacht dat je dat ook nog op een andere manier kon, maar weet da nie meer, dacht dat je dat online kon opzoeken,pff 't is te lang geleden, in m'n jonge jaren deed ik da nog al ne keer ...

linda louisa

Bericht door linda louisa » 01 mar 2008, 13:44

dropke schreef:ah gij hebt ook een mannelijke pc.. die zijn zo eigenwijs he...niet te doen :lol:

...

dat is omdat die nooit begrijpen wat je bedoelt......pffff.......met hand en tand moet je dat uitleggen!

linda :wink:

080502a

Bericht door 080502a » 01 mar 2008, 14:29

linda louisa schreef:als ik dat doe en ik ga bladeren in bv mijn foto's en ik klik op een foto, dan zegt hij (de computer dus) dat die map leeg is :roll:

Ik zal mijn best doen om, met de beperkte info, een degelijke uitleg te geven. :wink:

De opsomming van Manouchi is al een goed begin, maar is beperkt tot de 'pictogrammen' die zich op jullie pc's bevinden. :roll:
Je komt daarbij zeker tot de conclusie dat er onvoldoende keuze is?
Er bestaan voldoende programma’s om zelf pictogrammen te ontwerpen, of je kan ook altijd even Googlen naar gratis pictogrammen.
Op http://www.iconarchive.com/ staan een aantal gratis exemplaren.
Om zelfgemaakte of gedownloade pictogrammen te gebruiken, herhaal je bovenstaande procedure, maar in plaats van te kiezen uit de standaard pictogrammen, kies je voor de knop Bladeren en navigeer je in Windows Verkenner naar de map waarin je de bestanden hebt opgeslagen, selecteer het gewenste pictogram, en bevestig met OK.

Succes.

080430

Bericht door 080430 » 01 mar 2008, 15:01

Aangezien foto's geen iconen of pictogrammen zijn, lukt dat dus niet. Meestal haalt Windows de pictograminfo uit een exe bestand of een ico bestand.

Zet je foto om naar een ico bestand (Google vindt dat wel) en je kan ze aanpassen. :)

Nic

linda louisa

Bericht door linda louisa » 02 mar 2008, 10:01

oh Cyberke het klinkt allemaal zo simpel maar...........foto omzetten naar pictogram bestand, hoe doe je dat? Verander je dan gewoon hetgeen achter het puntje staat of..............moet je kopieren en .........weet ik veel wat?

linda

080430

Bericht door 080430 » 02 mar 2008, 10:45

Als je een beetje googled op "foto omzetten naar ico" vind je een hele rits links waar je de nodige info kan halen.

Hier is er al ééntje van.

Succes,

Nic

Plaats reactie