e-mails aan verkeerd adres

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
krissie

e-mails aan verkeerd adres

Bericht door krissie » 02 jul 2006, 08:36

krijg de laatste tijd heel veel mails binnen waarvan het e-mail adres zelfs verkeerd is, wat dan reclame voor medicatie enz blijkt te zijn (virus)
maar hoe komen die hier aan, staat vb aan "celine de vos" maar hier woont niemand met die naam, en nog minder met dat adres dus ????

121003

Bericht door 121003 » 02 jul 2006, 08:46

Jouw adres zal in BCC staan, zodat je het niet ziet. Samen met nog een ontieglijk lange lijst andere email adressen, vrees ik.

Ik krijg ze hier ook vaak binnen op die manier. Het zichtbare adres is xxx.xxx@telenet.be. Dat emailadres bevat voornaam+familienaam, waarvan de voornaam begint met dezelfde letter als de mijne. En dan ben ik zeker dat er nog een hele lijst gelijkaardige adressen in BCC staan. En dan ben ik toch een beetje (egoïstisch) blij dat het zichtbare email adres niet het mijne is :oops:

081215

Bericht door 081215 » 02 jul 2006, 08:47

Awel Krissie, ik heb dat de laatste tijd ook meer dan regelmatig voor.
Meestal gaat het om trouwlustige Rusinnen of producten die een lichaamsonderdeel kunnen upgraden, geen van beide heb ik echt van doen.
Ik open mijn mail zo veel als mogelijk on-line en als de afzender of het onderwerp mij al niet bevalt zwier ik de mail ongeopend van mijn inbox.
Panikeren voor virussen lijkt me niet nodig, altijd voorzichtig zijn, dit lijkt me spam.
Het word tijd dat ze van die plakkertjes tegen ongewenste reclame uitvinden voor op het internet want op den duur blijft ne mens afzenders blokkeren.
Laatst gewijzigd door 081215 op 02 jul 2006, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

080430

Bericht door 080430 » 02 jul 2006, 09:21

Peter schreef: Het word tijd dat ze van die plakkertjes tegen ongewenste reclame uitvinden voor op het internet want op den duur blijft ne mensen afzenders blokkeren.
Een soort van plakkertje is Mailwasher.

Hiermee kan je alvorens je e-mailprogramma te openen, je binnenkomende mails laten filteren, verwijderen van de mailserver, vanuit het programma Mailwasher kan je dan gewoon je e-mailprogramma openen en lopen je echte mails vrolijk binnen. :)

Grtz,

Nic

danbuys

Bericht door danbuys » 02 jul 2006, 09:25

die een lichaamsonderdeel kunnen upgraden, geen van beide heb ik echt van doen.
een ribbeke misschien ? :wink:
Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven

081215

Bericht door 081215 » 02 jul 2006, 09:51

danbuys schreef:een ribbeke misschien ? :wink:
:lol:
Spijtig genoeg zitten die er ni tussen.
:wink:

krissie

Bericht door krissie » 02 jul 2006, 21:58

:lol: :lol: :lol:

linda louisa

Bericht door linda louisa » 02 jul 2006, 22:03

zo kreeg ik vorig jaar op mijn telenetadres steeds informatie over de verkoop en aankoop van mijn aandelen :roll: . Bedragen liepen in de duizenden euro's per aandeel........ik schrok me rot, dacht al dat ik iets gekocht had zonder dat ik het wist :? maar ben dus geen klant bij de bewuste bank en heb ook geen aandelen, zelfs geen kleintje. Heb toen herhaaldelijk contact opgenomen met die bank maar dat heeft toch nog een paar maanden geduurd. De aandeelhouder had wss dezelfde achternaam als ik, zijn voornaam zal Lowie geweest zijn, vermoed ik...was wel geen spam maar was toch ook vreemdç

linda
"This hole in my heart is in the shape of you and no-one else can fit it.
Why would I want them to?"
Jeanette Winterson

Plaats reactie