word in de andere richting

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
linda louisa

word in de andere richting

Bericht door linda louisa » 16 mar 2006, 15:39

wie weet er hier hoe ik woorden in een andere richting krijg

bv

"tussen gelijken met gelijke kansen" maar dan op een liggend blad. Ik weet wel dat ik liggend (euh) kan afdrukken maar als ik rechtopstaand (euh) moet typen dan kan het zijn dat mijn woord te lang is.

"Sporadisch" is zo'n woord. Als ik dat rechtopstaand schrijf en vergroot valt de H eraf en als ik liggend afdruk, gaat die H er niet terug aanplakken ...............is er iemand out there die mij begrijpt en me dan ook kan helpen?

en tis nog eens dringend ook 8)

linda

hilde33

Bericht door hilde33 » 16 mar 2006, 15:45

LL, als je woorden zo heel groot moet afdrukken, dan is het soms eenvoudiger ze in een tekstvak te zetten, daar kan je makkelijker mee "maneuvreren" dan met gewone tekst.
(via menu Invoegen, Tekstvak, dan de diagonaal aanslepen waar je tekstvak moet komen, en dan kan je direct in dat tekstvak typen.
Dat tekstvak kan je achteraf heel makkelijk vergroten, verkleinen, verplaatsen, draaien, en zelfs de tekstrichting wijzigen (in het dialoogvenster Tekstvak opmaken).

Laat maar weten als het niet lukt!

Hilde

fee

Bericht door fee » 16 mar 2006, 15:54

Linda,

Je kunt misschien eerst je tekstje in Paint schrijven en dan die afbeelding knippen en plakken in je word-document.
Het programma Paint zit onder bureau-accessoires.
Klik op het lettertje A in de werkset en je selecteert een tekstvak over de hele grootte van je paint-werkblad. Dan selecteer je het lettertype en de grootte in de werkbalk tekst (eerst aan te vinken onder "beeld").
Eventueel kun je deze afbeelding meteen op zijn kant zetten (woorden in de andere richting draaien) : kies eerst "afbeelding", dan"spiegelen/draaien": "draaihoek 90°)
Deze afbeelding kun je dan in je liggend/staand word-document nog groter of kleiner maken (dubbelklikken op de afbeelding), tot ze perfect op de afdruk past.
Succes!
Eerlijkheid, vertrouwen, respect...! De essentie van 't leven!

130718

Bericht door 130718 » 16 mar 2006, 16:03

je kan je blad in word ook gewoon kantelen zenne..heb het gevonden, je gaat naar file en dan naar page setup en dan kan je kiezen tussen portrait en landscape
je moet dan landscape pakken en dan staat je blad verticaal.. voila se hoop dat het dat is dat je moet hebben
hoe da in't nederlands noemt weet ik nie mijne word is de engelse versie

ann-v

Bericht door ann-v » 16 mar 2006, 16:03

Euh... of gewoon al de optie 'liggend' aanklikken vóór je begint te typen, dan krijg je al direct een 'liggend' blad, en blijven alle letters waar ze moeten zijn... of is dit te simpel? :?

linda louisa

Bericht door linda louisa » 16 mar 2006, 16:45

ann-v schreef:Euh... of gewoon al de optie 'liggend' aanklikken vóór je begint te typen, dan krijg je al direct een 'liggend' blad, en blijven alle letters waar ze moeten zijn... of is dit te simpel? :?

ik denk dat dat net simpel genoeg is voor mij, ik ga ze allemaal eens proberen................

bedankt

linda

Geplaatst na 32 minuten 52 seconden:

allee tis gelukt..............veertien verschillen tussen "pesten en plagen" (tis voor mijne cursus hé) liggend opgeslagen, wachtend op afdrukken en plastificieren......................

als ik jullie niet had hé..........................waar zou ik staan???

Bedankt

linda

hilde33

Bericht door hilde33 » 16 mar 2006, 17:32

of : waar zou je liggen?
(maar dan met de woorden in de juiste richting :wink: )

060602

Bericht door 060602 » 16 mar 2006, 17:58

In je schoenen ?

linda louisa

Bericht door linda louisa » 16 mar 2006, 18:43

zeeeeeeeeeeeeeeeeeeg ik was wel lief hé, kwas julie gewoon aan het bedanken.

Niet alleen voor dat Wordprobleem, voor alles zo'n beetje 8)

linda

060602

Bericht door 060602 » 16 mar 2006, 20:04

ik was wel lief hé, kwas julie gewoon aan het bedanken.
Ja , even denken , ja , jij kan lief zijn ! :wink:

Plaats reactie