dringend pc hulp gevraagd

Vragen en antwoorden over het gebruik van allerhande internettoepassingen.
Plaats reactie
knorretje

dringend pc hulp gevraagd

Bericht door knorretje » 09 mar 2006, 20:40

:( :oops: ik zit weer in de rats...ik kan mijn e-mails maar niet gelezen krijgen.Heb al een check van easy-care laten doen maar alles blijkt volgens hen ok...en ik ken daar dus geen bal van,toeme toch,het enige dat ik merk is dat ik nog 7!!!mail heb staan die ik dus niet kan lezen.Wie helpt er mij uit de nood???Alvast bedankt voor de hulp,groetjes knorretje

080430

Bericht door 080430 » 09 mar 2006, 21:04

Knorretje,

Kan je wat meer info geven? Welk mailprogramma, welke foutmeldingen, wat gebeurt er of wat gebeurt er net niet?

Nic
Laatst gewijzigd door 080430 op 10 mar 2006, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.

knorretje

Bericht door knorretje » 09 mar 2006, 21:51

Was even naar tv gaan kijken...Er komt dus op dat hij bezig is post te ontvangen.Eén mail heb ik al zeker 5 keer verwijderd en die staat er dan telkens op als nieuwe mail...en dan na een tijd komt erop dat er al 600 seconden niets is gebeurt en of hij nog 600 sec moet voort zoeken of zoiets. :roll: Ik word er onnozel van.Lap 't kwam er net weer op:iets van een time-out met de server.Misschien kan jij der iets op vinden???Ik ga nu toch slapen want ik ben zeer moe en heb morgen veel werk.Alvast bedankt,groetjes knorretje

Heksemieke

Bericht door Heksemieke » 10 mar 2006, 00:11

Volgens mij krijg je gewoon geen verbinding en dan springt het terug af na een tijd. Ken er wel niet veel van, maar zoiets had ik laatst ook voor.
Misschien gewoon afzetten en terug opstarten? Bij mij ging het een tijdje later terug gewoon.

Heksemieke

080430

Bericht door 080430 » 10 mar 2006, 06:37

Cyber schreef:Welk mailprogramma?

knorretje

Bericht door knorretje » 10 mar 2006, 12:59

Hey even antwoorden met nen boterham in mijne mond,jullie zien dat toch niet hé :lol: het programma heet outlook express.En ik heb hem al verscheidene malen terug heropgestart maar niets tekort...

080430

Bericht door 080430 » 10 mar 2006, 13:12

In outlook express:

Klik op menu extra - accounts - mail - properties - advanced --> Server timeouts op longer zetten.

Sorry, heb hier engelse versie en ik weet niet juist hoe dit in de Nederlandse versie vermeld staat.

Eens kijken wat dit geeft na aanpassing?

Grtz,

Nic

knorretje

Bericht door knorretje » 10 mar 2006, 20:40

Hallo hier zijn we weer!Ik heb nu al 18 ongelezen mails en heb al alles geprobeerd...Soms komt er op dat outlook express niet afgesloten is.Nu kwam er op:"er is een time-out opgetreden tijdens de communicatie met de server.Account:'Telenet Mail',Server:'pop.telenet.be',ProtocolPOP3,Poort 110,beveiligd(SSL):Nee,Foutnummer:Ox800ccc19
Zo ik heb dat dus even genoteerd en voor je neergetypd,chinees versta ik beter,maar ondertusen dus nog geen mail :cry:

081215

Bericht door 081215 » 10 mar 2006, 20:49

Je kan online, blijkbaar.
Surf 'ns naar telenet en zoek eens naar webmail.
Hou je paswoord en gebruikersnaam bij de hand.
Vermoedelijk zul je zo je mails wel kunnen lezen.

080430

Bericht door 080430 » 10 mar 2006, 21:03

Peter schreef:Je kan online, blijkbaar.
Surf 'ns naar telenet en zoek eens naar webmail.
Hou je paswoord en gebruikersnaam bij de hand.
Vermoedelijk zul je zo je mails wel kunnen lezen.
http://webmail.telenet.be

Je e-mail en wachtwoord gaan ook om daar in te loggen, zo kan je je mails toch al lezen.

Wanneer je de melding krijgt "outlook express is niet afgesloten" vrees ik dat ie gecrasht is, of je "beestjes" op je pc hebt. Zijn alle updates gedaan, welke firewall gebruik je en wel antivirusprogramma?

Nic

knorretje

Bericht door knorretje » 10 mar 2006, 21:46

Ik heb een panda platinum anti zowat alles derop staan en heb net gecheckt en alles staat op groen...een punthoofd krijg ik ervan.Ik ga nu eens proberen wat jullie me aangeraden hebben

Geplaatst na 38 minuten 7 seconden:

Hey heb mijn mails kunnen lezen :D nu afwachten wat het morgen wordt.Alvast bedankt voor jullie hulp

Nathesi

Bericht door Nathesi » 10 mar 2006, 23:40

knorretje schreef:Hey heb mijn mails kunnen lezen :D
In Outlook express of op de site van Telenet? Als het op de site was is dat wel een voorlopige oplossing om te kunnen lezen, maar daarmee is je probleem niet opgelost hé...
Op een dag ontmoetten Vriendschap en Liefde elkaar. Liefde vroeg: "Waarom besta jij, terwijl ik al besta?"
Vriendschap glimlachte en zei: "Om een glimlach te brengen waar jij tranen achterlaat"

121003

Bericht door 121003 » 11 mar 2006, 10:24

Probeer dit eens.

knorretje

Bericht door knorretje » 11 mar 2006, 21:17

Hey ik heb al mijn mails kunnen lezen en tot hiertoe werkt alles weer normaal...die pc begint een beetje op de eigenaar te lijken :lol: en nu maar hopen dat dat zo blijft!Heel hartelijk dank aan iedereen om me te helpen :wink:

080430

Bericht door 080430 » 12 mar 2006, 11:44

knorretje schreef:Hey ik heb al mijn mails kunnen lezen en tot hiertoe werkt alles weer normaal...die pc begint een beetje op de eigenaar te lijken :lol: en nu maar hopen dat dat zo blijft!Heel hartelijk dank aan iedereen om me te helpen :wink:
Leuk dat te lezen :) Maar wat heb je nu eigenlijk gedaan om dit in orde te krijgen? Jouw oplossing kan interessant zijn voor andere gebruikers die misschien (ooit) hetzelfde probleem voorhebben. ;)

Groetjes,

Nic

knorretje

Bericht door knorretje » 12 mar 2006, 21:56

awel ik heb al mijn mails gelezen vie webmail en na ze gelezen te hebben allemaal verwijderd.En 's anderdaags werkte heel de bazar terug maar ik heb daarnet een mail gekregen van easy_care van telenet dat ze nu toch ook eindelijk doorhadden dat er iets scheeld met mijn mail,dus afwachten maar...

pcvragenwelkom

Re: dringend pc hulp gevraagd

Bericht door pcvragenwelkom » 06 mar 2012, 01:06

Dag

Lang de kant van de provider kan op geen enkele manier gezien worden dat uw mail programma niet gaat.

Uiteraard kan een helpdeskmedewerker met uw toestemming de nodige stappen doorlopen om zo tot een oplossing te komen.

De fout die werd vermeld had betrekking op :

U hebt geen verbinding met internet of een netwerk of uw e-mailserver is tijdelijk niet beschikbaar.
Uw accountinstellingen zijn niet juist.
Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd.
De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem.
De configuratie van uw anitvirussoftware is niet juist.
Outlook Express is van de computer verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd.
De configuratie van uw persoonlijke firewallsoftware is niet juist.

Wanneer U zelf vaststelde dat het probleem reeds voorbij was. Zal het betrekking hebben op het eerste puntje.

Namelijke de verbinding van de mailserver (de pc die er voor zorgt dat je via webmail of pop3 uw mail kan opvragen)

Uiteraard word naast de kant van de provider de "servers" continu gemonitord. Dus zij kunnen zelf de toestand van het netwerk en de bereikbaarheid
voortdurend controleren. Wanneer hier echter een fout op treed zullen zij er alles aan doen om dit te herstellen.

Dat wil echter niet zeggen dat zij daarom al hun klanten gaan opbellen om te vermelden dat het mail verkeer plat ligt .Want er zijn meerdere
mailservers en de tijd dat dat zou kosten zou het probleem allang opgelost mogen zijn.

Bij providers en hostingsfirma's hopen ze 99.9% online te zijn. Dus men probeert te uitval zo klein mogelijk te houden maar echter deze uitval
uitsluiten is echter niet mogelijk. Want voor sommige werken om het zo te noemen moet de server herstart worden en zal er altijd wel uitval zijn.

Kan je dit vermijden : neen

Maar webmail gaat wel : ja dat kan want deze wordt via een andere manier bereikt.

Wanneer echter het probleem blijft en je kan wel via webmail dan kan de fout bij de provider of bij U liggen.

Volg dan de punten die ik hiervoor heb aangeduid en wanneer deze ok zijn of je weet niet hoe te beginnen kan je altijd
de helpdesk contacteren en vragen of er soms problemen zijn gemeld met het mail verkeer.
Is dit antwoord echter negatief dan zal je toch de punten moeten afgaan of een pctechnieker moeten raadplegen.

ps fout codes kunnen altijd worden opgezocht. Zo weet je in welke richting je moet zoeken.

Maar wanneer je er zelf niet helemaal in thuis bent vraag je beter uitleg of raadpleeg je een pc technieker. Want fouten kunnen ook
wijzen op malware of spyware en kunnen bij late detectie veel schade aanrichten.

Ootlook expres wordt echter vervangen door windows live mail:

Dus worden voor outlook express ook geen updates meer gemaakt dus is het beter en veiliger om voor de nieuwe versie te kiezen.Deze is
ook gratis en werkt gelijkaardig.Dus omschakelen zal niet zo moeilijk zijn.

Want een pc met verouderede software zorgt wel voor veiligheidsproblemen.

Algemeen meer uitleg:
http://explore.live.com/windows-live-es ... rams?T1=t2" onclick="window.open(this.href);return false;

voor XP
http://explore.live.com/windows-live-mail-xp?mkt=nl-NL" onclick="window.open(this.href);return false;

voor windows 7
http://windows-live-mail.nl.softonic.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk zijn jullie iets met deze uitleg.

Algemene netwerken en cisco
pcvragenwelkom

voor windows 7

ann

Bericht door ann » 06 mar 2012, 01:29

:shock: Dit is een topic die bijna 6 jaar geleden gestart werd ...
'k hoop dat knorretje zolang niet op "haar honger" bleef zitten en ondertussen een oplossing vond :wink:
Tijd heelt geen wonden.
Tijd leert je leven met verdriet...

Geluk is de kunst van een boeket te maken met de bloemen waar je bij kan ...

130804

Bericht door 130804 » 10 mar 2012, 08:27

ann schreef::shock: Dit is een topic die bijna 6 jaar geleden gestart werd ...
'k hoop dat knorretje zolang niet op "haar honger" bleef zitten en ondertussen een oplossing vond :wink:
:lol:

Plaats reactie