over hooggevoeligheid

Hier kan je verwijzen naar interessante boeken die je gelezen hebt met betrekking tot de thema's op deze site
Plaats reactie
jolien

over hooggevoeligheid

Bericht door jolien » 23 sep 2015, 16:02

Elaine Aaron: Hoog Sensitieve Personen
Elaine Aaron: Hoogsensitieve personen in de liefde
Felix Brabander: Follow your senses (enkel vanuit Nederland te bestellen). Bezoek ook zijn website eens.
Liefde is misschien zoiets als..." jezelf vinden in elkaar"

Gmama

Re: over hooggevoeligheid

Bericht door Gmama » 27 sep 2015, 11:47

jolien schreef:Elaine Aaron: Hoog Sensitieve Personen
Elaine Aaron: Hoogsensitieve personen in de liefde
Felix Brabander: Follow your senses (enkel vanuit Nederland te bestellen). Bezoek ook zijn website eens.
De boeken van Elaine Aaron waren voor mij indertijd een echte eye-opener. In het boek "hoogsensitieve personen in de liefde" heb ik de passage over de relaties tussen een niet hoog sensitief persoon en een hoog sensitief persoon (HSP)(de sterktes ervan en de mogelijke problemen) meermaals herlezen. Ondanks de herkenning vond ik het wel een beetje theoretisch, ik kon er niet echt veel mee in het dagelijkse leven. Later is er wel nog een werkboek verschenen, maar dat heb ik niet gelezen.

Het boek van Felix Brabander is heel bijzonder, op een nuchtere Hollandse manier geschreven, zeer praktisch en toch diepgaand. Echt een boek waar je iets mee kunt vind ik. Maar het is geen eenvoudig lees-snel-weg boekje, soms is het best wel confronterend.
Laatst gewijzigd door Gmama op 27 sep 2015, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Those who don't believe in magic will never find it (Roald Dahl)

minoe
Teamlid

Re: over hooggevoeligheid

Bericht door minoe » 27 sep 2015, 12:50

Felix Brabander heb ik leren kennen via zijn filmpjes op YouTube .
De overlevingsgids voor Hoogsensitieve personen inclusief werkboek van Ted Zeff vind ik persoonlijk ook niet slecht. Iets minder theoretisch dan de boeken van E.Aron
Life is like photography, you use the negatives to develop

Plaats reactie