Jan Cremer

Hier kan je verwijzen naar interessante boeken die je gelezen hebt met betrekking tot de thema's op deze site
Plaats reactie
Iggy

Jan Cremer

Bericht door Iggy » 31 mei 2008, 13:37

Zijn nieuwe boek ga ik me zeker aanschaffen. Ik, Jan Cremer, heb ik allang. Een rebel tot en met.
Naar het schijnt, heb ik gelezen, gaat hij nu zijn ziel blootleggen en enkele mythes onthullen onderandere over de dood van Bob Dylan en zijn affaire met Jane Mansfield. Expliciet zoals hij altijd geweest is maar volgens mij toch interessante lectuur en het haalt jeugdherinneringen boven. Ik ben ook altijd een rebel geweest. Ik ben niet voor niets met mijn voeten eerst uit mijn mama gekomen. :wink: 8)

Iggy
Wees jezelf en relativeer, wees zoals een veer :-)

Iggy

freescorpio

Bericht door freescorpio » 14 jun 2008, 07:52

Jan Cremer,... heb ik niet echt voeling mee...
Mss tijd om ns iets te lezen.
Wat ikwel weet : ik bewonder mensen die hun eigen ding kunnen doen - controversieel durven zijn, kortom : rebel durven zijn.
Heb ik eigenlijk n beetje opgegeven... en ik vind het erg dat te moeten toegeven. :(

Iggy

Bericht door Iggy » 18 jun 2008, 13:01

Ik ben altijd een rebel geweest en zal het blijven ook. Eén vb, ik was de enige die weigerde zijn uniformpak, stropdas, enz...aan te doen. Het enige wat ik droeg om toch herkenbaar te zijn was m'n kepi en eventueel m'n geel jasje. Ik kreeg dagelijks opmerkingen maar werd nooit gestraft. :) Mede daardoor kende iedereen mij en ook nu nog.

Lees eerst eens het eerste boek van Jan Cremer dus "Ik Jan Cremer" van pakweg 30 jaar of langer geleden. Dat was pas een rebel. In de bib moet je die nog te pakken krijgen.

Veel leesgenot en er is niks mis mee een rebel te zijn. Beter dat dan een jaknikkertje, gatlikker of slaafje. :wink: (Alhoewel die meer promotie kregen.)

8) Iggy

Iggy

linda louisa

Bericht door linda louisa » 18 jun 2008, 15:00

Iggy schreef: Eén vb, ik was de enige die weigerde zijn uniformpak, stropdas, enz...aan te doen. Ik kreeg dagelijks opmerkingen maar werd nooit gestraft.
8) Iggy

er zijn ook mensen die solliciteren voor een job, goed wetende wat die job inhoudt en wat er van hen verwacht wordt. Als dat betekent dat je een bepaalde dresscode moet volgen, dan vind ik dat je dat ook doet en dat heeft niks met een rebel te maken maar alles met..........nou ja

linda
"This hole in my heart is in the shape of you and no-one else can fit it.
Why would I want them to?"
Jeanette Winterson

ann

Bericht door ann » 18 jun 2008, 23:41

linda louisa schreef:
Iggy schreef: Eén vb, ik was de enige die weigerde zijn uniformpak, stropdas, enz...aan te doen. Ik kreeg dagelijks opmerkingen maar werd nooit gestraft.
8) Iggy

er zijn ook mensen die solliciteren voor een job, goed wetende wat die job inhoudt en wat er van hen verwacht wordt. Als dat betekent dat je een bepaalde dresscode moet volgen, dan vind ik dat je dat ook doet en dat heeft niks met een rebel te maken maar alles met..........nou ja

linda
Idd Linda ... 't zou nogal wat zijn moesten we dit "aan ons laars lappen" :roll: :wink:
Tijd heelt geen wonden.
Tijd leert je leven met verdriet...

Geluk is de kunst van een boeket te maken met de bloemen waar je bij kan ...

Iggy

Bericht door Iggy » 26 jun 2008, 09:13

Ik heb lang in uniform rondgelopen, onberispelijk. Toen vond ik het wel nodig, soms niet. In die andere job niet. Om op een seinhuis te zitten dat een echte broeikas was en nog is, gewoon om te laten zien wie je bent...nee. Je medewerkers weten dat zo. Op het perron hetzelde. Politiemannen (Ik vroeger ook) mogen in de zomer zonder stropdas werken, wij niet. Postbodes, buschaufeurs mogen zelfs in short werken, wij niet. Daartegen rebeleerde ik.
Het is natuurlijk niet te vergelijken met pakweg een brandweerman die berschermende kledij moet dragen voor zijn eigen veiligheid.

Iggy

Iggy

wordsandpoetry

Ik, Jan Cremer

Bericht door wordsandpoetry » 16 sep 2008, 09:01

Dat boek staat hier in mijn kast, heb het onlangs nog eens willen herlezen, raakte mijn interesse onderweg kwijt, terwijl ik het vroeger wel goed vond, ok: gedurfd, provocerend enz...
Intussen heb ik schrijvers leren kennen die mij beter liggen, zoals JMH Berckmans (op 31 augustus overleden). Wat een schrijver! Wat een keetschopper! Al iets van hem gelezen, Iggy? Kan ik je wel aanraden, naar je naam te oordelen, zul jij Berckmans wel kunnen smaken, vermoed ik. Even terzijde: Iggy Pop is één van mijn idolen die ik spijtig genoeg nog niet live heb kunnen zien...

Groetjes van een nieuweling hier op de site,
W.

Iggy

Bericht door Iggy » 19 sep 2008, 12:18

Ben terug LPB beginnen te lezen alhoewek ik 'Op een mooie avond' niet zo goed vindt. 't Zal mss beteren. Daarna C Bukowski op aanraden.

Iggy

Iggy

wordsandpoetry

Charles Bukowski

Bericht door wordsandpoetry » 20 sep 2008, 00:03

na het lezen van 'Vrouwen' moest ik toch even bijkomen zene.....
maar wel goed gelachen om de strapatsen van deze 'lolbroek'

Plaats reactie