Tijd om los te laten

Afspraken en regels.
Hier kun je al je vragen, suggesties en op- of aanmerkingen over de site en/of het forum kwijt.
Neem even de moeite om dit door te nemen.
Plaats reactie
141110

Tijd om los te laten

Bericht door 141110 » 27 mar 2014, 19:30

Beste hv’ers,

Het is intussen al meer dan drie jaar geleden dat ik mijn eerste stapjes op Houvast zette. Diezelfde avond postte ik mijn verhaal op het forum en kreeg overweldigend lieve en hartverwarmende reacties. Enkele weken later ontdekte ik ook de chat en even later volgde met een heel klein hartje het eerste uitje. In snel tempo breidde het aantal mensen dat ik in real life leerde kennen uit. En ééntje in het bijzonder kreeg een heel speciaal plaatsje in mijn hart. We vonden via Houvast elkaar en zijn intussen al 2,5 jaar gelukkig samen.

Toen ik zo’n twee jaar geleden terug een beetje steviger op mijn benen stond, verscheen een oproep “nieuwe kandidaat-teamleden gezocht”. Dat was echt iets voor mij! In mijn motivatie toen schreef ik onder andere het volgende:
“Ik ben altijd al iemand geweest met veel engagement. Ik ben niet graag zomaar vrijblijvend
een deel van een vereniging. Ik denk en werk graag mee.” Dat klopt tot op vandaag nog altijd. Ik zag toen dingen die anders, efficiënter, sneller,… konden en ik wilde niet de zoveelste roeper aan de zijlijn zijn, maar effectief mijn steentje bijdragen.

Ik heb dat twee jaar met volle overtuiging en goesting gedaan. En als het aan mij lag had ik heel graag nog minstens enkele jaren verder gedaan. De goesting is er absoluut nog steeds en ik zat nog boordevol plannen over wat Houvast nog méér zou kunnen doen en betekenen. Stilstaan is immers achteruitgaan, ook voor onze vereniging geldt dat.
Jammer genoeg gooiden “onverenigbare meningsverschillen” – zoals dat dan zo mooi heet – roet in het eten. De andere teamleden willen met Houvast een andere, volgens mij veel minder ambitieuze weg op. Een weg die volgens mij geen enkele kans van slagen heeft, die daarentegen regelrecht en steil de afgrond in voert. Daardoor zie ik de toekomst van Houvast bijzonder somber tegemoet.
Die weg wil en kan ik niet mee opgaan en daarom zie ik mij genoodzaakt om het Houvast-team te verlaten. Vanavond wordt deze beslissing, zonder mijn aanwezigheid overigens, bekrachtigd. Binnenkort krijgen jullie waarschijnlijk de vreugdevolle melding te lezen dat HV nu zeker en vast gered is en dat het team vernieuwd en verjongd is. Ik hoop dat minstens enkelen van jullie zich de vraag zullen stellen: welke vernieuwing? Welke verjonging? Welke nieuwe wind zal er gaan waaien?

Ik weet dat ik het bijzonder moeilijk zal hebben om terug aan de zijlijn te moeten staan toekijken. En sowieso zal Houvast voor mij nooit nog een "echte" Houvast kunnen zijn. Ik overweeg dan ook sterk om binnenkort deze site, forum en chat definitief los te laten. Ik denk dat dat een beslissing is die ik in mijn eigen belang zal moeten nemen, al laat ik dit nog eventjes bezinken.

Het is een beslissing die hoe dan ook pijn doet. Maar ik kijk ook vooruit: nieuwe engagementen en uitdagingen zijn al volop uit de startblokken geschoten! Aan al jullie hv’ers persoonlijk wens ik alvast niets minder dan het allerbeste toe voor jullie toekomst!

Eefke-v

Marc
Teamlid
Contacteer:

Re: Tijd om los te laten

Bericht door Marc » 27 mar 2014, 20:01

Het ga je goed Eefke, welke weg jij ook zal nemen.
En dat je je ten volle hebt ingezet de periode dat je meedraaide in het bestuur zal niemand ontkennen.
Of de keuze die men maakt al dan niet de juiste is kan enkel de toekomst uitwijzen.
Voor hetzelfde geld zullen zij, die aan de zijlijn staan, verbaasd zijn over hét positieve dat deze verandering heeft teweeg gebracht.
En misschien is jouw ingeving om uiteindelijk het ganse Houvast te verlaten gevoed door teleurstelling, boosheid maar zal je't binnen x-tijd toch met andere ogen bekijken.
Maar dat is ook iets dat niemand anders in jouw plaats kan beslissen.
Ook in dit geval ... Time Will Tell.
“In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on.”
- Robert Frost -

T T

Bericht door T T » 27 mar 2014, 22:38

Het is en blijft een spijtige zaak Eefke , time will tell idd
ik was het beu om in een cirkeltje te lopen...
Wie de kudde volgt, loopt in de stront

piep

Bericht door piep » 27 mar 2014, 22:42

Jammer Eefke....
Loesje: "misschien moet je jezelf eerst tegenkomen, voordat je het kunt zijn"

yyssolde

Bericht door yyssolde » 27 mar 2014, 23:52

Dedju, dit is geen goed verhaal, gemiste kansen....

Maar ik ben blij voor je dat je nieuwe dingen in het vooruitzicht hebt, houd je goed!

Prutske

Bericht door Prutske » 28 mar 2014, 00:01

Eefke, het ga je goed. Ondanks die 'onverenigbare' meningsverschillen, wens ik jou oprecht het beste en wil ik je vooral ook bedanken voor jouw inzet en vele inspanningen voor Houvast. Je was een bijzonder toegewijd en nauwgezet teamlid dat heel wat werk heeft verzet. Oprechte dank daarvoor!
Wie niet in wonderen gelooft, is geen realist. (David Ben-Goerion)

Carooke

Bericht door Carooke » 28 mar 2014, 09:18

Ik lees dit verhaal met een heel dubbel gevoel..

Bedankt voor je inzet, en voor de positieve manier waarop je afscheid neemt.. Het moet pijn doen iets achter te laten waar je nog grootse plannen had.
Ik wens je alvast succes in je volgende engagement.. en hoop dat je ook hier nog beetje blijft rondhangen.

Succes!
At some point, hanging in there just makes you look like an even bigger loser

Despair.com

Werner
Teamlid

Bericht door Werner » 28 mar 2014, 10:08

Los van de meningsverschillen over de invulling van het begrip vernieuwing, en welke keuzes je daar het beste voor maakt, wou ik je bedanken voor het vele werk dat je de voorbije jaren voor de vzw hebt verzet - het meeste ervan volledig onzichtbaar voor de gebruikers van het forum.
No one is useless in this world who lightens the burdens of another (Charles Dickens)

Aquaman
Teamlid

Bericht door Aquaman » 28 mar 2014, 18:02

Eefje, jammer dat je sommige verwoordingen zo formuleert. Dit kan niet anders dan uit frustratie zijn want ik vermoed dat je veel werk en tijd in HV hebt gestoken.
Hoe je momenteel tegenover het team en hun beslissingen staat is een persoonlijke kijk en die zal misschien wel anders zijn dan de andere teamleden.
Toch denk ik dat je binnenkort wel eens verrast zou kunnen zijn door de 'nieuwe wind' die vaak uit onverwachte hoeken kan komen.
Ik hoop dat je je weg verder vindt en je later op deze beslissing kan terugblikken met een goed gevoel,

Mvg
Aquaman
Veni, Vidi, Velcro...

ann-v

Bericht door ann-v » 01 apr 2014, 18:45

Nog een dikke merci Eefke, voor je grote inzet!

Plaats reactie